ارسال به دیگران پرینت

وزیر آموزش و پرورش:

ساعات تدریس در مدارس کوتاه شد | بیش از ۷۵ درصد مدارس پروتکلها را رعایت کرده اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو هفته گذشته مدارس فعال بوده و در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کرده اند، گروه بندی شده اند و در روزهای مختلف به مدرسه می آیند، گفت: ساعات تدریس کوتاه شده و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در اختیار مدارس قرار داده شده است.

ساعات تدریس در مدارس کوتاه شد  |  بیش از ۷۵ درصد مدارس پروتکلها را رعایت کرده اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو هفته گذشته مدارس فعال بوده و در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کرده اند، گروه بندی شده اند و در روزهای مختلف به مدرسه می آیند، گفت: ساعات تدریس کوتاه شده و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در اختیار مدارس قرار داده شده است.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین بازگشایی دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان با بیان اینکه بیش از دو هفته از آغاز سال تحصیلی گذشت، اظهار کرد: لازم است از همکاران عزیزم در سراسر کشور، مدیران مدارس،  دانش آموزان و خانواده ها که همراهی کردند و با حضورشان در مدرسه و پیگیری امر آموزش مسیر آینده تحصیلی فرزندشان را روشن کردند، قدردانی کنم.

وی افزود: وقتی کرونا شیوع پیدا کرد با مسائل متنوعی روبرو شدیم که یکی از این مسائل بسیار پر اهمیت، آموزش در کشور بود و باید راه حلی برای تداوم آموزش پیدا می کردیم؛ اما در کنار آن باید از سلامت فرزندان عزیزمان و همکاران فرهنگی اطمینان پیدا می کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: کسانی که به ما توصیه می کنند برای حفظ سلامت دانش آموزان مدرسه را تعطیل کنیم،  راه حل درستی نمی دهند و کسانی که سیاست های بازگشایی مدراس را نقد می کنند باید به این سوال پاسخ دهند که راه حل آنها برای استمرار آموزش چیست؟ آیا سیاست متفاوتی از سیاستی که ما انتخابی کردیم پیشنهاد می کنند؟

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما به جای آنکه دانش آموزان و خانواده ها را ملزم کنیم؛ مجموعه خودمان را ملزم کردیم که آموزش را در دسترس همه دانش آموزان قرار دهند، گفت: هم آموزش حضوری و هم غیرحضوری پیش بینی کردیم. به تشخیص خانواده ها احترام گذاشتیم و اعلام کردیم اگر خانواده ای علی رغم همه مراقبت های ما و مدرسه باز هم نگران هستند، حضور فرزندشان در مدرسه الزامی نیست و می توانند از دیگر روش های آموزش استفاده کنند.

وی افزود: همچنین اعلام کردیم که آموزش حضوری را ترجیح می دهیم؛ زیرا کارکردهای مدرسه متفاوت است و همچنان که کرونا سلامت بچه ها را تهدید می کند، دوری از گروه همسالان و روابط اجتماعی در محیط آموزشی به سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی شان آسیب می زند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: راه حل سنجیده راه حلی است که ضمن توجه به سلامت، به نیازهای آموزش فرزندان هم توجه کند. خدمات لازم را ارائه کردیم و اختیار تصمیم گیری را به خانواده ها دادیم و به تشحیص آنها احترام گذاشتیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دو هفته گذشته مدارس فعال بوده و در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کرده اند، گروه بندی شده اند و در روزهای مختلف به مدرسه می آیند، گفت: ساعات تدریس کوتاه شده و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در اختیار مدارس قرار داده شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت در هفته اول از بیش از ۱۵ هزار مدرسه بازدید کرد که بیش از ۷۵ درصد، پروتکل ها را به صورت کامل رعایت کرده بودند. برخی مناطق که رعایت نکردند اخطار گرفتند و روند اصلاح شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که از انجمن اولیا و مربیان و خانواده ها خواسته ایم نظارت کنند. اسباب کار را فراهم کرده ایم بدون اینکه الزام و اجباری وجود داشته باشد. امیدوارم با کمک خانواده ها سال آموزشی باکیفیتی داشته باشیم و اجازه ندهیم فرزندان ما از نظر آموزشی دچار آسیب شوند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه