ارسال به دیگران پرینت

عبدالناصر همتی هشدار داد : احتمال وقوع شوک قیمتی دربازار

مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تغییر ارز ترجیحی از ۴۲۰۰ به ۱۷۵۰۰ تومان نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. رییس کل بانک مرکزی در این رابطه اظهار کرد: امیدواریم با همفکری دولت و مجلس بتوانیم معضل پیش آمده در زمینه ارز یارانه‌ای را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که ارز تک نرخی شود، من معتقد به ارز چند نرخی نیستم، اما اکنون باید مراقب شوک حاصل از حذف ارز یارانه‌ای در جامعه باشیم و با تدبیر اقدامات لازم را انجام دهیم تا اتفاقی نیفتد.


عبدالناصر همتی  هشدار داد :   احتمال وقوع شوک قیمتی دربازار

رییس بانک مرکزی در گفت وگویی از احتمال وقوع شوک قیمتی در اثر تغییر نرخ ارز پایه خبر داد.

 مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 در خصوص تغییر ارز ترجیحی از 4200 به 17500 تومان نگرانی هایی را به وجود آورده است.

اینک پس از هشدارهای کارشناسان در خصوص تبعات این تصمیم، رییس بانک مرکزی در گفت وگویی از احتمال وقوع شوک قیمتی در اثر تغییر نرخ ارز پایه خبر داد.

عبدالناصر همتی در حاشیه نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نودم مجلس درپاسخ به سوالی در خصوص اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهارکرد: دولت در شرایطی که کشور دچار افزایش جدی نرخ ارز به دلیل تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای شده بود، چاره‌ای جز تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی و داروی مردم و کنترل قیمت‌ها نداشت، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک مقاطعی بسیار خوب عمل کرد.

همتی تاکید کرد: اگر مجلس بخواهد همین ارزی که به خوبی اجرا و توزیع نشده را تغییر دهد حتما در قیمت کالاها تاثیر خواهد گذاشت و باید به نوعی حذف ارز یارانه‌ای جبران شود. بنابراین این موضوع یک تصمیم دوگانه است زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی از یک طرف کمک به مردم بوده و از سوی دیگر با اجرای نادرست رانت‌هایی را بوجود آورده است.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با همفکری دولت و مجلس بتوانیم معضل پیش آمده در زمینه ارز یارانه‌ای را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که ارز تک نرخی شود، من معتقد به ارز چند نرخی نیستم اما اکنون باید مراقب شوک حاصل از حذف ارز یارانه‌ای در جامعه باشیم و با تدبیر اقدامات لازم را انجام دهیم تا اتفاقی نیفتد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      باید محاسبه مزد کارگران و یارانه بر اساس نرخ روز یا متوسط ماهیانه دلار محاسبه شود و هر ماه شناور و نه سالانه تا کمی به عدالت نزدیکتر و از شدت اختلاف طبقاتی کمتر.
      زمان شروع یارانه 45 هزار تومانی، ارزش بیش از 40 دلار بود، الان شده کمتر از دو دلار!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام لطفا همه کالاها وارز را تک نرخی کنید ارز دولتی مال دولتی هاست به مردم عام چیزی نمیرسه چون اصلا ارز بدرد ما نمیخوره نه پول داریم سفر خارجی بریم نه ارز دولتی به ما ها میدن که بخواهیم کالا وارد کنیم ؟لطفا شعار تبلیغاتی ندهید!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه