ارسال به دیگران پرینت

آمریکا: منشأ حملات سایبری اخیر روسیه بوده است

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که منشأ حملات سایبری اخیر به وزارتخانه‌ها و نهادهای این کشور احتمالا روسیه بوده است.

آمریکا: منشأ حملات سایبری اخیر روسیه بوده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی درباره حمله هکری ماه پیش که توانسته بوده به نرم‌افزار مانیتورینگ زیرساخت‌های سولارویند نفوذکند، اعلام کردند که منشأ آن در روسیه بوده است.

در این بیانیه مشترک که توسط دفتر تحقیقات فدرال، سازمان امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سایبری، دفتر مدیر اطلاعات ملی و سازمان امنیت ملی صادر شده، ‌آمده است که حدود 10 سازمان دولتی آمریکایی در حمله هکری به نرم افزار سولارویند در معرض خطر قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه آنها، عامل تهدید مداوم با منشأ روسیه، مسئول اغلب یا کل خطرات سایبری است که اخیرا علیه شبکه‌های دولتی و غیردولتی بوجود آمده است.

در این بیانیه آمده است: «در این زمان، ما معتقدیم که این حمله تلاشی برای جمع آوری اطلاعات بوده و ادامه داشته است. ما تمامی گام‌های لازم برای درک هدف کامل این کارزار را به کار بسته و واکنشی مطابق با آن داده خواهد شد.»

ماه پیش، رسانه‌ها از حمله سایبری گسترده به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های آمریکایی خبر دادند. در این حملات سایبری هکرها توانسته بودن به نرم‌افزار سولارویند نفوذ کنند. پس از آنکه این حمله کشف شد، سازمان امنیت سایبری آمریکا به سازمان‌های دولتی و خصوصی دستور فوری توقف استفاده از محصولات سولارویند را صادر کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه