ارسال به دیگران پرینت

بازگشایی سایت طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام مجدد

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا یک هفته آینده ظرفیت‌های جدید و باقیمانده برای مسکن ملی در شهرها و استان‌های مختلف و تاریخ بازگشایی سایت برای ثبت نام مجدد اعلام می‌شود.معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعدادی از متقاضیان هم از دوره ثبت نام قبلی ذخیره شده‌اند که آن‌ها هم می‌توانند در دور جدید ثبت نام‌ها، اطلاعات خود را تکمیل کنند و این افراد از سامانه حذف نشده‌اند.

بازگشایی سایت طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام مجدد

تا یک هفته آینده ظرفیت‌های جدید و باقیمانده برای مسکن ملی در شهرها و استان‌های مختلف و تاریخ بازگشایی سایت برای ثبت نام مجدد اعلام می‌شود.

محمود محمودزاده با بیان اینکه مهلت واریز وجه آورده اولیه مسکن ملی (40 میلیون تومان) دیگر تمدید نمی‌شود، اظهار داشت: برای مهلت واریز وجه، تمدیدهای سه گانه‌ای صورت گرفت و در هر بار زمان واریز وجه تا یک ماه تمدید شد بنابراین دیگر مرحله اول تمام شده‌است و زمان واریز وجه دیگر تمدید نمی‌شود.

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: در حال پالایش نهایی هستیم که تا گزارشی از ظرفیت باقیمانده را در جلسه‌ای که فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی و تمام استان‌ها برگزار می‌شود ارایه و اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام مجدد انجام خواهد شد، گفت: با توجه به حجم تقاضاها به ویژه در شهرهایی که پیش از این به دلیل نبود زمین ثبت نامی انجام نشده، سایت طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام مجدد بازگشایی خواهد شد. سومین مرحله ثبت نام مسکن ملی انجام می‌شود. دو مرحله قبل در سال گذشته انجام شد و مرحله سوم را تا چند روز آینده شروع می‌کنیم.

محمودزاده ادامه داد: تا یک هفته آینده ظرفیت‌های جدید و باقیمانده در شهرها و استان‌های مختلف و تاریخ بازگشایی سایت برای ثبت نام مجدد را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعدادی از متقاضیان هم از دوره ثبت نام قبلی ذخیره شده‌اند که آن‌ها هم می‌توانند در دور جدید ثبت نام‌ها، اطلاعات خود را تکمیل کنند و این افراد از سامانه حذف نشده‌اند. افرادی در لیست ذخیره قرار دارند که در دوره‌ قبل ثبت‌نام انجام دادند اما با تکمیل ظرفیت و بسته شدن سایت به مراحل بعد راه نیافتند.

وی گفت: از ابتدا در طرح اقدام ملی مسکن قرار بر این بود که 400 هزار واحد ساخته شود که 100 هزار واحد از این تعداد در گروه نوسازی بافت فرسوده بودند. برای این 300 هزار واحد، بیش از 430 هزار واجد شرایط متقاضی وجود دارد که حدود 130 هزار نفر مازاد هستند اما سیاست وزارت راه و شهرسازی این بوده که تمام افرادی که واجد شرایط محسوب می‌شوند اگر نسبت به تکمیل مدارک و آورده اولیه اقدام کنند، تامین ظرفیت و زمین برای این افراد انجام شود و در این بخش محدودیتی قائل نیستیم.

محمودزاده با اشاره به حذف متقاضیان بدحساب اظهار داشت: نکته مهم این است که تمام پروژه‌ها با مشارکت و آورده مردمی پیش می‌رود بنابراین لازم بود که تکلیف متقاضیانی که نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نکردند، روشن شود و این افراد از پروژه حذف خواهند شد تا برنامه ریزی دقیق‌تری برای ادامه پروژه‌ها انجام شود.

وی درباره انگیزه برخی از متقاضیان از انصراف گفت: از برخی از متقاضیانی که در کلانشهرها ساکن هستند تمایلی به مهاجرت به شهرهای جدید ندارند که البته در تهران کمتر با این موضوع مواجه بودیم و سال‌ها است که تمام برنامه‌های مسکنی در شهرهای جدید اطراف تهران به اجرا می‌رسد. از سوی دیگر در کلانشهرها با مشکل تامین اراضی دولتی مواجه هستیم و همچنین اساسا دیگر سیاست دولت بر گسترش کلانشهرها نیست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه