ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر راه:

در سطح کشور 20 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: ۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و تاریخی زندگی می‌کنند. به گفته عبوری، در شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با ۹ درصد و مابقی نیز با ۱۸ درصد کارمزد پرداخت می شود.


در سطح کشور 20 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: ۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و تاریخی زندگی می‌کنند.

مهدی عبوری شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران زنجان بابیان اینکه بافت های فرسوده و تاریخی در بیشتر شهرهای کشور با هم همپوشالی دارند، افزود: در سطح کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی داریم.

عبوری خاطرنشان کرد: وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۹۰ پروژه جاری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم از سوی وزارت راه و شهرسازی و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل اقدام مشترک با همکاری و مساعدت بقیه دستگاه های خدمات رسان اعم از شهرداری ها و اداره های تابعه دولت در دست انجام داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: طی ۱۰ سال سالانه باید ۲۷۰ محله و مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ محله را به سامان برسانیم.

عبوری اظهار داشت: تسهیلاتی در قالب تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان پرداخت می‌شود که در شهری مثل زنجان این میزان ۲۲۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات به صورت تبصره ای با سود ۹ درصد و بخشی دیگر نیز با سود ۱۸ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: اگر ودیعه مسکن نیاز باشد و متقاضی بخواهد ملک خود را نوسازی کند و یا منزل مسکونی دیگری را تا پایان نوسازی اجاره کند این تسهیلات با سود ۱۴ درصد پرداخت می‌شود.

به گفته عبوری، در شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با ۹ درصد و مابقی نیز با ۱۸ درصد کارمزد پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تسهیلات ۱۸۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و مابقی نیز با ۱۸ درصد کارمزد است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه