ارسال به دیگران پرینت

وحشت از نوع جدید کرونا در قاره سیاه | وحشت از نوع مرموز کرونا در آفریقای جنوبی و نیجریه

نگرانی اصلی دنیا برای شیوع بیماری ویروس کرونا حالا متوجه قاره سیاه شده است. در حالی که سال گذشته و حتی تا همین اواخر کمترین میزان رشد ویروس کرونا در آفریقا دیده می‌شد، حالا کارشناسان مسائل بهداشتی نگران این قاره با ضعیف‌ترین امکانات هستند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، آفریقای جنوبی در مرکز موج وحشتناک جدید بیماری ویروس کرونا قرار گرفته است و ۲۴۲ بیمار در کارخانه فولکس واگن، روی تخت‌های فلزی فوریت‌های پزشکی بستری شده‌اند.

وحشت از نوع جدید کرونا در قاره سیاه | وحشت از نوع مرموز کرونا در آفریقای جنوبی و نیجریه
دنیای‌اقتصاد : نگرانی اصلی دنیا برای شیوع بیماری ویروس کرونا حالا متوجه قاره سیاه شده است. در حالی که سال گذشته و حتی تا همین اواخر کمترین میزان رشد ویروس کرونا در آفریقا دیده می‌شد، حالا کارشناسان مسائل بهداشتی نگران این قاره با ضعیف‌ترین امکانات هستند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، آفریقای جنوبی در مرکز موج وحشتناک جدید بیماری ویروس کرونا قرار گرفته است و ۲۴۲ بیمار در کارخانه فولکس واگن، روی تخت‌های فلزی فوریت‌های پزشکی بستری شده‌اند.
کارگران و خدمه درمانی می‌توانند اکسیژن و دوا و درمان را به این کارخانه بیاورند اما این تخت‌ها، تخت‌های مجهز آی‌سی‌یو نیست. نه دستگاه ونتیلاتوری در این مرکز وجود دارد، نه تلفن نه به تعداد کافی پزشک. تنها یک پزشک با تعدادی پرستار در کارخانه فولکس واگن که به شکل یک بیمارستان صحرایی در آمده است، در این مرکز مشغول به کارند. در چیزی شبیه به یخچال که روی آن نوشته شده است، «محل نگهداری اجساد»، سه جسد نگهداری می‌شود. یکی از آنها توسط خانواده‌اش برای مراسم سوگواری از مسوولان این مرکز تحویل گرفته شد.

دکتر پریز که در این مرکز درمانی موقت به‌عنوان تنها دکتر این بخش فعالیت می‌کند، در آخرین بازدیدی که داشت متوجه شد که لوله اکسیژن زنی ۶۰ ساله که مادربزرگ و مشاور سابق دانشگاه بوده، از بدنه اصلی جدا شده اما چون تعداد بیماران زیاد است، پرستاران متوجه این موضوع نشده‌اند و او به همین دلیل فوت کرده است. هنگامی که دو نیروی خدماتی برای حمل جسد آمدند تا وی را در کیسه حمل مخصوص قرار دهند، یکی از کارگران اتاق دیگر گفت که یک دیابتی ۶۷ ساله نیز فوت کرده است. در عین حال یک معلم ۵۰ ساله نیز وضعیت وخیمی داشت. دکتر پریز سعی کرد در سطح شهر برای وی یک اتاق آی‌سی‌یو، پیدا کند، اما هیچ تختی موجود نبود. او با همسر معلم تماس گرفت و از او پرسید که آیا کاری می‌تواند انجام دهد که پاسخ وی منفی بود. همسر او مدام در طول روز می‌گفت که شرمنده است.

ساعتی بعد از این تماس مونیتور این معلم به صدا در آمد. سطح اکسیژن خون وی به شدت پایین آمد، ضربانش افت کرد و فشار خونش بالا رفت. با این وجود وی همچنان هوشیار باقی مانده بود و می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد. در عصر آن روز او در تنهایی فوت کرد. در کنار میز او کتابی که یافت شد، عنوانش این بود: «ضربان امید: ۳۶۶ ایثار» و البته عینکش که روی آن کتاب بود.

وقتی بیماری پاندمی هجوم آورد مقامات بهداشت جهانی نسبت به آسیب‌پذیری آفریقا هشدار داده بودند. اما آفریقایی‌ها نسبت به اروپا و آمریکا بهتر عمل کردند که فراتر از انتظارات متخصصان بود. اما حالا این ویروس در کشورهای آفریقایی در حال رشد و خیزش مجدد است. این‌بار مرگبارتر و سریع‌تر از پیش. گفته می‌شود این گونه جدید ویروس کرونا بوده که در این قاره مشاهده شده است. نکته جالب توجه در این‌باره آن است که جهشی که در این ویروس رخ داده در دو کشور نیجریه و آفریقای جنوبی با هم متفاوت است. گفته می‌شود گونه جدید این ویروس، عفونت بیشتری ایجاد می‌کند. به گفته کارشناسان این نوع جدید ویروس کرونا، قدرت سرایت بیشتری دارد. شمار موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی به سرعت در حال نزدیک شدن به عدد یک میلیون مورد است. بسیاری اذعان دارند گونه جدید آن در آفریقا نوع مرموز ویروس کرونا است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه