ارسال به دیگران پرینت

وزارت بهداشت:

رمدسیویر" تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی است

وزارت بهداشت درباره علت تجویز و تحت پوشش قرار گرفتن داروی رمدسیویر، با وجود تأثیر اندک یا بی‌‌تأثیر بودن این دارو در درمان کرونا تاکید کرد: استفاده از "رمدسیویر" تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی و با ثبت دقیق اطلاعات است.


رمدسیویر" تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی است

وزارت بهداشت درباره علت تجویز و تحت پوشش قرار گرفتن داروی رمدسیویر، با وجود تأثیر اندک یا بی‌‌تأثیر بودن این دارو در درمان کرونا تاکید کرد: استفاده از "رمدسیویر" تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی است.

 از زمان شیوع کرونا در کشور، داروهای مختلفی در درمان کرونا مورد استفاده قرار گرفت که یکی از آن‌‌ها «رمدسیویر» بود.

گزارشی با عنوان تجارتی سیاه با اسم رمز "رمدسیویر" به بررسی اتفاقاتی پرداخته بود که درباره استفاده از این دارو رخ است.

شکل‌‌گیری بازار سیاه داروی رمدسیویر وارداتی در نتیجه تجویز بیش از حد این دارو توسط برخی پزشکان، فروش برخی داروهای تقلبی به نام رمدسیویر در ناصرخسرو، وجود شبهاتی درباره اثربخشی این دارو در درمان بیماران کرونایی و اذعان معاون وزیر بهداشت به کم‌‌تأثیر، بی‌‌تأثیر و عارضه‌‌دار بودن برخی داروها مانند رمدسیویر در درمان بیماران کرونایی از مسائلی بود که در این گزارش به آن پرداخته شده بود.

همچنین در این گزارش این سؤال اساسی مطرح شده بود که چرا با وجود آن‌‌که بر اساس مطالعات سازمان جهانی بهداشت، این دارو کم‌‌تأثیر یا بی‌‌تأثیر شناخته شده است، همچنان در حال تجویز و تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته است؟

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این گزارش ؛ آورده است:

«با توجه به نسخه نهم راهنمای تشخیص و درمان بیماری کووید-19 به‌‌طور کلی استفاده از داروهای ضد ویروسی از جمله رمدسیویر تنها در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی و با ثبت دقیق اطلاعات است.

شایان ذکر است مسئولیت مدیریت تجویز دارو به عهده معاونت درمان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی است.»

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه