ارسال به دیگران پرینت

اختلاف‌نظر کارشناسان سلامت بر سر داروهای کووید-۱۹

کارشناسان سلامت در کشورهای مختلف همچنان بر سر استفاده از داروهای معرفی شده برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختلاف نظر دارند.

اختلاف‌نظر کارشناسان سلامت بر سر داروهای کووید-۱۹

کارشناسان سلامت در سراسر جهان در مورد استفاده از داروهای خاص برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ با یکدیگر اختلاف نظر دارند و بسته به محل زندگی بیماران، گزینه‌های مختلف درمانی برای آنان مطرح شده است.

روز گذشته (جمعه) سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دستورالعملی با استفاده از داروی ضد ویروس رمدسیویر در درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، مخالفت و اعلام کرد که هیچ شواهدی مبنی بر اثربخشی این دارو در بهبود یا جلوگیری از به کارگیری دستگاه‌های تنفسی برای بیماران وجود ندارد.

اما در ایالات متحده و بسیاری از کشورها، این دارو روش درمانی استاندارد برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ معرفی شده چرا که دوره بهبود بیماران بستری در بیمارستان را به طور میانگین از ۱۵ تا ۱۰ روز به پنج روز کاهش می‌دهد.

همچنین در ایالات متحده برخی از گروه‌های پزشکی، دو روش درمانی شامل داروی آنتی بادی و پلاسما درمانی را که سازمان غذا و داروی این کشور به استفاده اضطراری از آنها مجوز داده، تایید نکرده‌اند. به گفته آنان شواهد کافی برای توصیه یا رد استفاده از این روش‌ها وجود ندارد.

پزشکان همچنین در مورد زمان مصرف و استفاده نکردن از تنها داروی شناخته شده دگزامتازون و استروئیدهای مشابه برای بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مطمئن نیستند.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین به تازگی اخباری منتشر شده که حاکی از اثربخشی داروی ضد التهاب "توسیلیزومب" است هرچند یافته‌های اولیه در مورد این دارو منتشر نشده یا به طور کامل توسط محققان حوزه علوم پزشکی و دارویی مورد بازبینی قرار نگرفته که این موضوع به نوبه خود پزشکان را سردرگم کرده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه