ارسال به دیگران پرینت

هشدار وزیر بهداشت انگلیس درباره شیوع گونه جدید ویروس کرونا

گونه جهش یافته ویروس کرونا از کنترل دولت انگلیس خارج شد

وزیر بهداشت انگلیس با اشاره به تصمیم اضطراری دولت برای تشدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت و مناطق جنوب شرقی کشور عنوان کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

گونه جهش یافته ویروس کرونا از کنترل دولت انگلیس خارج شد

لندن – ایرنا – وزیر بهداشت انگلیس با اشاره به تصمیم اضطراری دولت برای تشدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت و مناطق جنوب شرقی کشور عنوان کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

به گزارش ایرنا، «مت هنکاک» روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای تصریح کرد که مردم باید مانند کسی رفتار کند که به این ویروس مبتلا شده اند «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد.»

وی پیش‌بینی کرد که محدودیت‌های جدید ممکن است ماه‌ها ادامه پیدا کند و افزود: تا زمانی که واکسن کرونا به تمام مردم توزیع نشود، گونه جدید ویروس کرونا یک چالش عمده به شمار می رود.

وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه مهار گونه جدید کرونا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است نسبت به رعایت اصول بهداشتی توسط احاد مردم تاکید کرد. او افزود: این یک ویروس مرگبار است و باید آن را تحت کنترل درآورد. این کار به ویژه پس از شناسایی گونه جدید دشوار تر شده است.

او چهارشنبه گذشته برای اولین بار، کشف این گونه جدید را تائید و اعلام کرد که بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

«مت‌ هنکاک» عنوان کرد که این ویروس با سرعت بیشتری نسبت به گونه فعلی کرونا در حال گسترش در مناطق جنوب شرق انگلیس است. او تلاش کرد تا این مساله را کم اهمیت جلو دهد و بیان داشت که هنوز نشانه‌ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌ جدید، اثربخش نیست.

در همین حال نخست وزیر انگلیس عصر دیروز پس از جلسه اضطراری با اعضای دولت، سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور را به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، افزایش داد.

بوریس جانسون با ایراد سخنانی از دفتر نخست وزیری اعلام کرد که از بامداد یکشنبه تمام مناطق جنوب شرق که در سطح سوم محدودیت‌های کرونایی قرار دارند وارد سطح چهارم خواهند شد.

این سطح مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ همچنین تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

اعلام شرایط جدید محدودیت‌های کرونایی باعث شده تا ده‌ها هزار تن از شهروندان ساکن در مناطق جنوب شرق انگلیس برای سپری کردن ایام کریسمس در جمع خانواده، از شهر خارج شوند. با این حال وزیر حمل و نقل انگلیس تصریح کرد که از امروز پلیس مانع خروج آن دسته از افرادی می‌شود که سفر آن‌ها غیر ضروری تشخیص داده شود.

مت هنکاک هم امروز در گفت وگو با شبکه خبری اسکای فرار مردم از پایتخت و مناطق جنوب شرقی کشور را غیر مسئولانه خواند و تصریح کرد که پلیس بر اساس ضوابط با افراد برخورد خواهد کرد.

او در عین حال یادآور شد که تا ساعت ۸ دیشب (شنبه) بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر واکسینه شدند. وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که تا پایان هفته نیم میلیون انگلیسی واکسینه شوند.

وی تنها راه خلاصی از این بحران را تزریق واکسن کرونا توصیف کرد و گفت: اما ماه‌های دشواری را در پیش رو داریم.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن فایزر بیونتک را خریداری کرده و در مرحله نخست با دریافت ۸۰۰ هزار واحد، قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

این در حالیست که وزیر بهداشت سابق انگلیس هشدار داده ذخیره واکسن کرونا ظرف هفته‌های آینده به اتمام می رسد و محموله بعدی دو ماه دیگر تحویل می‌شود. 

آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان رکورد می‌زند و این کشور پس از ایتالیا بیشترین آمار فوتی‌ها در قاره سبز را ثبت کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۲ میلیون ۴ هزار و ۲۱۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بالغ بر ۶۷ هزار و ۷۵ نفر نیز زندگی خود را از دست داده‌اند.

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه