ارسال به دیگران پرینت

تبدیل خانه‌های سالمندان به "مراکز اصلی" مرگ و میر کرونا در اروپا

خانه‌های سالمندان در کشورهای اروپایی به "مراکز اصلی" مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این قاره تبدیل شده اند.

تبدیل خانه‌های سالمندان به "مراکز اصلی" مرگ و میر کرونا  در اروپا

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-19) در کشورهای اروپایی٬ خانه‌های سالمندان در این قاره به "مرکز اصلی" مرگ و میر ناشی از این بیماری تبدیل شده اند.

فرانسه یکی از این کشورهاست. متوسط سن افراد ساکن در خانه سالمندان در این کشور 85 سال است. تاکنون 7 هزار و 896 نفر (38 درصد کل مرگ و میر) از ساکنان خانه سالمندان در این کشور جان باخته اند. کل مبتلایان این مراکز نیز 64 هزار و 117 مورد (41 درصد مجموع کل مبتلایان) ثبت شده است.

اولیور وران٬ وزیر بهداشت فرانسه اخیرا اعلام کرده است که ویروس کرونا در 45 درصد از خانه‌های سالمندان٬ شناسایی شده است.

با این حال، علیرغم کمبود تجهیزات حفاظتی پرسنل بهداشتی خانه‌های سالمندان که ادامه دارد، نبود ماسک‌های کافی کارمندان زندگی سالمندان ساکن این خانه‌ها را به خطر انداخته است.

وران در 19 آوریل اعلام کرد که دولت این کشور هنوز در تهیه ماسک، دستکش و تجهیزات محافظ برای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی با مشکل مواجه است.

یکی دیگر از مشکلات خانه سالمندان در فرانسه عدم انجام تست های کروناست. با افزایش واکنش‌ها به این موضوع وزیر بهداشت این کشور از آغاز تلاش‌ها برای انجام این تست‌ها خبر داده است.

در انگلستان نیز وضعیت شبیه به فرانسه است. براساس داده های یکی از شرکت ها ارائه کننده خدمات به خانه سالمندان در انگلیس به نام "Care England"٬ شمار قربانیان کرونا در این خانه‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

مارتین گرین، مدیر ارشد این شرکت در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» با اشاره به اینکه ارائه آمار بدون انجام تست دشوار خواهد بود٬ اظهار داشت: با این حال وقتی از اول آوریل میزان مرگ و میر را با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، تخمین می‌زنیم که حدود 7 هزار و 500 نفر بر اثر کرونا جان باخته اند.

از سوی دیگر بر اساس داده‌های آژانس بهداشت عمومی انگلستان 69 درصد قربانیان کرونا در این کشور را سالمندان بالای 70 سال تشکیل می‌دهند. این خود یک تهدید جدی برای افرادی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند٬ است.

حکومت انگلیس از طرف نزدیکان و خانواده‌های افراد ساکن در خانه‌های سالمندان بدلیل اینکه در این مراکز تست تشخیص کرونا انجام نمی‌شود٬ امبولانس کافی فرستاده نمی‌شود و حتی پزشکان این سالمندان را زیارت نمی‌کنند٬ مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در اسپانیا، یکی دیگر از کشورها که آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آن خیلی بالاست وضع بر همین منوال است. بر اساس داده‌های رسمی دولت این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 13954 تن در خانه‌های سالمندان جان خود را از دست داده اند. این آمار 67 درصد مجموع قربانیان کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر در منطقه خودمختار مادرید تاکنون 7239 تن ناشی از بیماری کرونا جان باخته‌اند که 73 درصد این آمار در خانه‌های سالمندان بوده است.

حکومت بلژیک نیز رسما اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این کشور به 6262 تن رسیده و 52 درصد این آمار را سالمندان تشکیل می‌دهند. طی روزهای اخیر این آمار افزایش نیز یافته است.

بر اساس داده های منتشر شده در 22 آوریل، طی 24 ساعت 262 تن بر اثر کرونا در بلژیک جان باخته اند که 52 درصد این افراد ساکن خانه‌های سالمندان بوده اند.

حکومت بلژیک برای اینکه به موقع در خانه‌های سالمندان تست‌های کافی انجام نداده و لوازم بهداشتی کافی برای پرسنل این مراکز تدارک ندیده مورد انتقاد قرار می‌گیرد. بلژیک با 11.5 میلیون جمعیت پنجمین کشور دارای بیشتری آمار قربانیان کرنا در اروپا است.

دولت آلمان نیز برای این که ویروس کرونا بیشتر از میان سالمندان جامعه قربانی می‌گیرد٬ یک سری تدابیر را در راستای مبارزه با این بیماری در خانه‌های سالمندان اتخاذ کرده است. با وجود اعمال محدودیت‌ها در خانه‌های سالمندان٬ بعضی خانواده‌ها خواهان انتقال نزدیگان خویش از این مراکز شده اند.

گفتنی است که حدود 800 هزار نفر در آلمان در خانه‌های سالمندان ساکنند که بخش اعظم آنها دارای بیماری‌های مزمن دیگری نیز هستند.

به رغم عدم وجود داده‌های رسمی در مورد ابتلا به کووید-19 و مرگ در اثر آن در خانه‌های سالمندان استرالیا، بر اساس گزارش‌ رسانه‌های این کشور تاکنون 300 تن در مراکز نگهداری افراد سالمند واقع در ایالات «تیرول» و «استیرمارک» به این بیماری مبتلا شده اند. گفته می‌شود که بخش از این افراد در حال درمان و بقیه در حالت قرنطینه به سر می‌برند.

دادستانی این کشور در مورد عدم اتخاذ تدابیر کافی بهداشتی در این مراکز تحقیقات قضایی آغاز کرده است.

مراکز نهگداری از افراد سالمند در ایتالیا، یکی دیگر از کشورهایی که به طور جدی با این ویروس درگیر شده است، دچار مشکلات مشابه هستند. بر اساس آمار رسمی بیش از 25 هزار نفر که اکثرشان از شهروندان سنین بالا هستند، در اثر این ویروس جان‌باخته اند.

بر اساس داده های موسسه عالی سلامت ایتالیا، از یکم فوریه تا 17 آوریل، حدود 7 هزار نفر در این مراکز فوت شده اند که احتمال داده می‌شود بیش از 40 درصد آن در اثر ابتلا به کووید-19 باشد.

به گزارش رسانه های ایتالیا، دادستانی‌های این کشور در مورد بیش از 20 مرکز نگهداری از افراد سالمند به دلایل عدم اتخاذ تدابیر لازم بهداشتی که منجر به جان باختن این افراد شده است، تحقیقات قضایی آغاز کرده اند.

 

منبع : جهان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه