ارسال به دیگران پرینت

صدور قبض آب برای روستایی که آب لوله کشی آن قطع است

معضل بی‌آبی در این فصل از سال و در شرایطی که شیوع کرونا نیاز به رعایت مسائل بهداشتی دارد معضلی است که اهالی روستای مزیبله سفلی از توابع شهرستان رامشیر با آن مواجه هستند.

صدور قبض آب برای روستایی که آب لوله کشی آن قطع است

معضل بی‌آبی در این فصل از سال و در شرایطی که شیوع کرونا نیاز به رعایت مسائل بهداشتی دارد معضلی است که اهالی روستای مزیبله سفلی از توابع شهرستان رامشیر با آن مواجه هستند.

اهالی این روستا تا قبل از اسفندماه پارسال از آب لوله کشی استفاده می‌کردند، اما از اسفندماه تاکنون تلاشی برای حل مشکل آب در این روستا نشد تا آنجایی که یکی از مسئولان آب روستایی به یکی از اعضای شورای شهر گفته بود: از آب لوله‌کشی باید نا امید بشوید.

اکنون مخازن آب کنار حیاط خانه که اهالی این روستا آن‌ها را پُر آب می‌کردند تا برای روز مبادا از آب آن‌ها استفاده کنند خالی است و برای پُر شدن آن‌ها باید راه طولانی را طی کنند یا منتظر آمدن تانکر‌های آب بشوند.

شریفات یکی از ساکنان روستای مزیبله سفلی گفت: اداره آبفا هفته‌ای یکبار تانکر آبی را برای اهالی می‌آورد، به ازای هر حواله ۷۵ هزار تومانی یک تانکر آب به ما می‌دهند، آبی که برای ما می‌آورند غیربهداشتی و ریزه‌هایی از زباله داخل آن است، اهالی آب تانکر‌ها را به مرکز بهداشت برای آزمایش دادند و مسئول بهداشت در جریان این وضعیت است.

او با بیان اینکه از اسفند ماه ۹۸ همزمان با اوج شیوع کرونا آب لوله‌کشی در این روستا قطع شد و مردم از طریق تانکر‌ها آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و مخزن‌هایی که در خانه‌ها هستند یا خالی هستند یا تا نیمه آب دارند، برخی از اهالی مخازن آب را بالای پشت بام گذاشته‌اند چراکه برای گرم شدن آب به وسیله آب گرمکن باید مخزن آب داشته باشد که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

با وجود قطعی آب قبض آب برای اهالی صادر می‌شود

شریفات با بیان اینکه با وجود قطعی آب قبض آب برای اهالی صادر می‌شود، گفت: از تاریخ ۱۷ تیرماه تا ۱۷ مهرماه قبض آب برای من صادر کردند در حالی آب لوله‌کشی نداریم، وقتی آب لوله‌کشی نداریم مامور آب چگونه کنتور آب ما را خوانده است؟.

حمیدشریفی عضو شورای روستای مزبیله سفلی بیان داشت: وضعیت بی‌آبی در این روستا به حدی رسیده است که از فصل تابستان تا کنون اهالی برای تهیه آب کنار جاده می‌ایستند تا به محض گذشتن تانکر‌های آب شرکت نفت جلوی آن‌ها را بگیرند و دبه‌های خود را پُر آب کنند.

او افزود: بار‌ها برای حل این مشکل به فرمانداری، بخشداری، اداره آب و… مراجعه و حتی مکاتبه کردیم، اما نه کسی پاسخگو بود و نه مشکل حل شد و مسئولان در فصل تابستان می‌گفتند موتور‌ها خراب است و نمی‌توانند آب را پمپاژ کنند و در زمستان می‌گویند آب رودخانه گل آلود است، اما کارگران اداره آب می‌گویند، از آنجایی که کارگران حقوق معوق دارند کارا‌ها پیش نمی‌رود.

شریفی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ روز است که بدون آب هستیم و باید فاصله چند کیلومتری را برای تهیه آب شستشو و آب شرب طی کنیم و با وجود اینکه آب لوله کشی ما قطع است، اما همچنان برای اهالی قبوض آب با مبالغ مختلف صادر می‌شود.

حسن حسنی رئیس اداره آبفا شهرستان رامشیر نیز گفت: مزیبله سفلی آخرین روستای ما است که آب این روستا به دلیل اینکه ۲۵ کیلومتر مسیری را طی می‌کند تا به این روستا برسد گاهی در تابستان‌ها قطع می‌شود.

قطعی آب در روستای مزیبله سفلی 

او تصریح کرد: قطعی آب در این روستا مستمر نیست و قطعی آب زمانی اتفاق می‌افتد که شکستگی لوله پیش بیاید و یا مشکلی در آب تامینی به وجود بیاید و اهالی این روستا در زمستان برای تامین آب خود مشکلی ندارند و آب آن‌ها از طریق لوله‌کشی برقرار است.

حسنی ادامه داد: زمانی که آب قطع می‌شود با قیمت مصوب دولتی حواله تانکر آب به اهالی داده می‌شود و گاهی رودخانه که گل آلود می‌شود فرآیند انتقال آب با تاخیر صورت می‌گیرد و ممکن است آب دریافتی آن‌ها کدر شود.

رئیس اداره آبفا شهرستان رامشیر اظهار داشت: دیروز خط مسیر روستا‌های امیدیه که روستای مزیبله سفلی هم یکی از آن‌ها است از سوی شرکت متولی عملیات عبور لوله گاز در حین کار لوله آب را شکست و آب بیش از نصف روز قطع شد که به سرعت آب مورد نیاز روستا را در زمان قطعی تامین کردیم.

منبع:فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه