ارسال به دیگران پرینت

روحانی | قانون مصوب مجلس را با تفسیر خودمان اجرا می‌کنیم!

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار اظهار داشت: به وزرای مربوطه دستور دادم آیین‌نامه اجرای قانون مصوب مجلس(اقدام راهبردی برای لغو تحریمها) را تهیه کنند. آیین‌نامه اجرایی را در چارچوب تفسیرمان از قانون مجلس خواهیم نوشت!

روحانی  |   قانون مصوب مجلس را با تفسیر خودمان اجرا می‌کنیم!

آقای رئیس‌جمهور سلام و عرض ادب و خداقوت به شما و همکارانتان. شما فرمودید که اگر طرف مقابل به تعهداتش برگردد ما هم برمی‌گردیم؛ سؤال ما درباره شیوه اجبار طرف مقابل برای اجرای تعهداتش است.

طرح مجلس که به آن اشاره کردید به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند مؤثر و مفید باشد؛ ضمن اینکه به هرحال این مسئله هم‌اکنون یک قانون است و دولت طبق قانون ان‌شاءالله آن را عملیاتی خواهد کرد. کارشناسان معتقدند که تأثیر این طرح برای اعمال فشار به طرف غربی برای لغو تحریم‌ها بستگی بسیاری به اجرای دقیق و مؤثر آن توسط دولت دارد و اگر دولت با آن به‌صورت سمبلیک برخورد کند و اجرای آن را سهل بگیرد، از تأثیر آن کاسته می‌شود.

حضرتعالی که بارها گفته‌اید دوست دارید تحریم‌ها ترک بردارد و همچنین دولت شما تجربه‌های عبرت‌آموز بسیاری دارد که نشان می‌دهد طرف مقابل  فقط در مقابل قدرت و ایستادگی مردم ایران کرنش می‌کند، آیا این قول را به مردم ایران می‌دهید که این قانون به‌خوبی و با قدرت اجرا شود؟

حجت‌‌الاسلام روحانی در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: قبلاً دولت موضعش را نسبت به این قانون اعلام کرده است و آن را مفید نمی‌داند و من نظرم را صریحاً اعلام کردم و در دولت اتفاق‌آرا وجود دارد. اینکه ما فشار بیاوریم به‌ طرف مقابل را قبلاً، سال گذشته در 5 مرحله انجام دادیم. من به وزرای مربوطه و معاونان مربوطه دستور دادم آیین‌نامه اجرایی آن را فراهم کنند و چهارشنبه در دولت مطرح می‌شود و در دولت تصویب و در چارچوب این آیین‌نامه اجرا می‌شود.

وی افزود: تفسیری که ما داریم در چارچوب قانونی است که می‌خواهد تحریم را بردارد، نه آنکه برداشتن تحریم‌ها را به تأخیر بیندازد. شکستن تحریم عامل اصلی‌اش مقاومت ملت ایران است و اگر مردم ما در این سه سال این همه مشکلات را تحمل نمی‌کردند موجب خوشحالی دولت ترامپ بود، به این معنا که مردم ما تسلیم بیگانه شدند. آنچه موجب پیروزی ما شده مقاومت و صبر مردم است و هرروز که تحریم را بشکنیم، کار مردم بوده است. 

روحانی با بیان اینکه "همه قوا و مجلس دست به دست هم دهیم و شکستن تحریم حق مردم ایران است"، گفت: تجارت آزاد و فروش نفت حق مردم است و دولت و مجلس باید ثمره مقاومت مردم و حقوق تضییع‌شده آن را پیگیری کنند.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه