ارسال به دیگران پرینت

۱۲۶ هکتار از اراضی توچال تصرف شده اند

عضو شورای شهر تهران گفت: طی پنجاه سال اخیر ۱۲۶ هکتار و بیش از ۱۸۰۰ متر از اراضی توچال متاسفانه تصرف شده اند.

۱۲۶ هکتار از اراضی توچال تصرف شده اند

آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رانت خواری و کوه خواری‌های سطح شهر تهران اظهار کرد: کوه‌های اطراف تهران سرمایه هستند و علاوه بر آن که فضای زیستی شهر را تأمین می‌کنند در کنترل سیلاب و ایجاد فضای تفرج برای مردم هم از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از اراضی توچال تحت تاثیر کوه خواری و زمین خواری قرار گرفته‌اند اظهار کرد: از گذشته‌های دور همواره نگرانی‌هایی درباره دست اندازی به این کوه‌ها وجود داشته است و طی پنجاه سال اخیر ۱۲۶ هکتار و بیش از ۱۸۰۰ متر از اراضی توچال متاسفانه تصرف شده اند البته این آمار از اراضی پیوسته است و اراضی پراکنده آمار دیگری دارد.

 حسینی میلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه شهرداری چه اقداماتی برای جلوگیری از این کوه‌خواری‌ها انجام داده است گفت: شهرداری در بخش حریم و اداره کل منابع طبیعی از این اراضی مراقبت می‌کنند و در حال حاضر میزان تخلفات کاهش یافته اند.

توچال دیگر  ظرفیت افتتاح طرح‌های گردشگری  را ندارد

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: البته ما باید از اتفاقات گذشته درس عبرت بگیریم تا مواردی از این دست دیگر به وقوع نپیوندد و به تازگی شاهد این هستیم که مجوز معدنکاری در ارتفاع بلند گرفته می‌شود که این کار ممنوع است.

وی با اشاره به طرح‌های گردشگری که در توچال افتتاح می‌شوند گفت: توچال دیگر  ظرفیت افتتاح طرح‌های گردشگری  را ندارد و نمی‌توان چند خط تله کابین دیگر در آنجا راه اندازی کرد.

حسینی میلانی ادامه داد: جز توچال هیچ مرکز طبیعی دیگری در تهران وجود ندارد که مردم از آن  استفاده کنند. متاسفانه یک سوم کوه بی بی شهربانو هم به دلیل بحث معدن تخریب شده و این کار تا ۳۰ سال دیگر هم ادامه دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما نگرانی خود را نسبت به کوه بی بی شهربانو اعلام کرده‌ایم گفت: این کوه جزء میراث فرهنگی است و به مناسبت روز جهانی کوهستان باید به این بحث توجه داشته باشیم که کوهستان‌ها بیش از پیش مورد حفاظت قرار گیرند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه