ارسال به دیگران پرینت

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم بارش تا هفته آینده

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم بارش برف و باران از بعداز ظهر امروز (۱۱ آذرماه) تا شنبه (۱۵ آذرماه) در بعضی استان‌های کشور هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم بارش تا هفته آینده

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم بارش برف و باران از بعداز ظهر امروز (۱۱ آذرماه) تا شنبه (۱۵ آذرماه) در بعضی استان‌های کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، مه‌آلودگی، در مناطق جنوبی رگبارو رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ امروز (۱۱ آذرماه) برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، چهارشنبه (۱۲ آذرماه) برای جنوب و غرب خوزستان، لرستان، ایلام، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، کرمانشاه، همدان، مرکزی، جنوب کردستان و جنوب قزوین پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی پنج‌شنبه (۱۳ آذرماه) در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و تهران، جمعه ( ۱۴ آذرماه) در استان‌های بوشهر و فارس و شنبه (۱۵ آذرماه) برای استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان دور از انتظار نیست.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی معابر، احتمال آبگرفتگی ، یخ‌زدگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها پیش‌بینی و نسبت به کسب آمادگی لازم برای سازمان‌های امدادی به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استفاده از وسایل گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و اجتناب از هر گونه صعود به کوهستان توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه