ارسال به دیگران پرینت

محققان دانشگاه آلبرتا اعلام کردند

افزایش امید به درمان دیابت در کانادا

مححقان دانشگاه آلبرتا با کمک فرآیندی جدید در سلول‌های بنیادی موفق به درمان دیابت در موش‌ها شدند و امیدوارند بتوانند این روش را در انسان‌ها توسعه دهند.

افزایش امید به درمان دیابت در کانادا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اتاوا‌، شبکه سی تی وی نیوز کانادا اعلام کرد: دکتر جیمز شپیرو محقق ارشد این طرح گفت: گروه وی در دانشگاه آلبرتا با کمک متخصصانی از سراسر جهان موفق شدند تا از خون یک بیمار سلول‌های جزیره‌ای تولید کننده انسولین بسازند.

وی افزود: ما اکنون در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم با اطمینان سلول‌های تولید کننده انسولین را از خون بیماران مبتلا به نوع یک یا دو دیابت تولید کنیم کاری که در چند ماه گذشته در آزمایشگاه انجام دادیم.
شپیرو تصریح کرد: ما این سلول‌ها را در بدن موش مبتلا به دیابت قرار دادیم و موفق به معکوس کردن روند دیابت تا رسیدن به مرحله درمان کامل شدیم.
وی با بیان این که این روش برخلاف استفاده از سلول‌های جزیره‌ای پیوندی از یک اهدا کننده با پس زدن بدن بیمار مواجه نمی‌شود تاکید کرد: آزمون‌های بیشتری برای عبور از مرحله حیوانی به انسانی مورد نیاز هستند.
این محقق افزود: ما نیازمند به بودجه بیشتر برای خرید تجهیزات و تعداد کافی بیمار هستیم تا بتوانیم امکان درمان و سلامت و ایمنی این روش را به دنیا نشان دهیم.
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۲۲ میلیون در دنیا به دیابت مبتلا هستند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه