ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب هایی که می توانند نگاه شما را به زندگی تغییر دهند

بعضی کتاب‌ها با داستان‌های بزرگ، بعضی با آموزش مهارت‌ها و بعضی از خلال روایت اتفاقات روزمره تلاش می‌کنند آنچه را که نویسنده درک کرده یا نیاز داشته به گوش سایرین برساند، منتقل کنند. در نهایت این خواننده است که می‌تواند از هر کتابی به اندازه‌ای که نیاز دارد، درس بگیرد و دیدگاهش را نسبت به زندگی عوض کند. در این مقاله سه کتاب را با ویژگی‌های بالا به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام درس‌های بی‌نظیری برای شما به همراه خواهند داشت.

معرفی کتاب هایی که می توانند نگاه  شما را به زندگی تغییر دهند

بعضی کتاب‌ها با داستان‌های بزرگ، بعضی با آموزش مهارت‌ها و بعضی از خلال روایت اتفاقات روزمره تلاش می‌کنند آنچه را که نویسنده درک کرده یا نیاز داشته به گوش سایرین برساند، منتقل کنند. در نهایت این خواننده است که می‌تواند از هر کتابی به اندازه‌ای که نیاز دارد، درس بگیرد و دیدگاهش را نسبت به زندگی عوض کند. در این مقاله سه کتاب را با ویژگی‌های بالا به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام درس‌های بی‌نظیری برای شما به همراه خواهند داشت.

1. عقاید یک دلقک

 

The-Clown-novel

هانریش بل، نویسنده آلمانی همیشه رویای نویسنده شدن را در سر داشت. این شد که بعد از پایان جنگ جهانی و برگشتن به جامعه به دانشگاه رفت تا ادبیات آلمانی بخواند، به این نیت که روزی بتواند آنچه را که احساس می‌کرد با دنیا به اشتراک بگذارد. نتیجه این تلاش و خواست قلبی چیزی نبود جز رسیدن او به این آرزو که در نهایت جایزه نوبل ادبیات را هم برایش به ارمغان آورد.

یکی از مشهورترین آثار هانریش بل، کتاب «عقاید یک دلقک» است. کتابی درباره یک دلقک متفاوت که در جامعه آلمان تحت تاثیر هیتلر گیر افتاده است و از همه طرف طرد می‌شود. دلقکی با عقاید مذهبی و سیاسی-اجتماعی متفاوت که نه تنها خانواده‌اش او را ترک می‌کنند؛ بلکه زنی که با تمام وجود دوستش داشت نیز از پیش او رفته و به مرد دیگری رو می‌آورد. بنابراین بی‌راه نیست اگر «عقاید یک دلقک» را کتابی عاشقانه با ترکیبی از مضامین آگاه کننده اجتماعی و فرهنگی بدانیم. هانریش بل با نوشتن این کتاب تلاش کرده است به خواننده نشان دهد اعتقاد داشتن به مکاتبی همچون فاشیسم و کمونیسم می‌تواند چه عواقب وحشتناکی داشته باشد. او که جنگ را با پوست و استخوانش حس کرده بود، تلاش کرد با نوشتن کتابش تزویر جوامع فاشیستی و طرد شدن افراد نرمال را به خوبی نشان دهد. بنابراین تعجب نکنید اگر بعد از خواندن این کتاب احساس کردید دریچه‌های تازه‌ای رو به رویتان باز شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب «عقاید یک دلقک» را بیش از این به تاخیر نیندازید و اگر فکر می‌کنید فرصت مطالعه ندارید، با دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک، در حین رانندگی یا انجام امور روزمره به شنیدن این شاهکار هانریش بل با صدای مهبد قناعت پیشه بپردازید.

2. شرمنده نباش دختر

Girl-Stop-Apologizing-book

 

در طول تاریخ سیستم‌های مرد سالار خواسته یا ناخواسته زنان را از رسیدن به پیشرفت‌هایی که شایسته آن‌ها بوده‌اند، منع کرده‌اند. این منع یا با آموزش‌های مستقیم غیر عقلانی صورت گرفته یا با آموزش‌های غیر مستقیم فرهنگی. نتیجه‌اش هم چیزی نبوده جز پایین آوردن اعتماد به نفس زنانی که چه بسا اگر عزت نفس بالایی داشتند، می‌توانستند دنیای بهتری برای تمام انسان‌ها به وجود آورند. کتاب زیبای «شرمنده نباش دختر» نوشته ریچل هالیس، اثری است درباره نحوه از بین بردن همین محدودیت‌ها و برگرداندن اعتماد به نفس به زنان.

ریچل هالیس متولد 1983 است و هنوز چهل ساله نشده؛ اما به عنوان یک نویسنده جوان موفقیت‌های بسیار به دست آورده که یکی از آن‌ها قرار گرفتن نام دومین کتابش در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز است.

او کتاب «شرمنده نباش دختر» را بر اساس تجربیات شخصی خودش نوشته است و تلاش می‌کند تمام افکاری که باعث انفعال زنان می‌شود را، بررسی کرده و به خواننده نشان دهد. به همین دلیل، بخش اول این اثر آموزشی، به شناسایی بهانه‌های زنان برای انتخاب نکردن و نداشتن اعتماد به نفس می‌پردازد. اهمیت این بخش در آن است که با خواندن آن می‌توانید مچ خودتان را موقع استفاده از این بهانه‌ها بگیرید. سپس در دو بخش بعدی کتاب ابتدا به رفتارهایی که باید انجام دهید و سپس مهارت‌هایی که باید در مسیر رسیدن به عزت نفس و موفقیت آموزش ببینید، پرداخته و شما را آماده می‌کند برای داشتن جاه طلبی به اندازه کافی و جسور بودن برای رسیدن به اهداف.

پیشنهاد می‌کنیم برای ساختن دوباره زندگی‌تان و تغییر دیدگاه‌های بازدارنده شما نسبت به موفقیت، «شرمنده نباش دختر» را هر چه سریع‌تر دانلود کرده و بخوانید. مطمئن باشید ریچل هالیس شما را ناامید نخواهد کرد.

 

3. مردی به نام اوه

مدتی است که بعضی نویسندگان به جای خلق داستان‌هایی با غافلگیری‌های بزرگ و داستان‌های عجیب، سعی می‌کنند زندگی واقعی را همان‌طور که هست نشان دهند و در خلال روایت زندگی‌ روزمره درس‌های بزرگ آن را به خواننده گوشزد کنند. یکی از نویسندگان فردریک بکمن، نویسنده جوان سوئدی است که با نوشتن کتاب «مردی به نام اوه» توانست یک شبه ره صد ساله طی کند و به یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های دنیای امروز ادبیات تبدیل شود.

کتاب مردی به نام اوه، روایت پیرمردی است که همسرش را از دست داده است، کارش را هم از او می‌گیرند و او می‌ماند و احساس قوی غیر مفید بودن. این‌طور می‌شود که تصمیم می‌گیرد خودش را بکشد و به همسر درگذشته‌اش بپیوندد؛ اما هر بار که سعی می‌کند خودکشی کند، اتفاقی مانع او می‌شود. یکی از این اتفاق‌ها ورود یک خانواده شلوغ با یک مادر ایرانی به همسایگی اوست که سعی می‌کنند با این پیرمرد به ظاهر بد اخلاق ارتباط برقرار کنند.

روند آشنایی این خانواده با اوه و اتفاقاتی که از این جا به بعد داستان می‌افتد؛ نه تنها زندگی اوه بلکه خود خانواده و سایر دوستان و همسایگان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و کم‌کم لایه‌های زیرین و زیبای شخصیت اوه را نشان می‌دهد. طوری که بعد از مدتی به شدت دلبسته این پیرمرد نازنین خواهید شد.

مردی به نام اوه در کنار آثار دیگر بکمن، مثل «بریت ماری اینجا بود» جزو کتاب‌های پر فروش بوده است و حتی از روی این رمان دو نسخه فیلم سینمایی هم ساخته شده است؛ یکی در سوئد و دیگری در آمریکا؛ در نسخه هالیوودی این اثر تام هنکس نقش اوه را ایفا کرده است؛ اما پیشنهاد ما این است که پیش از دیدن فیلم خودتان را چندین روز به نوشیدن چای و خواندن کتاب زیبای این نویسنده سوئدی مهمان کنید و از ذره ذره آن را مزه مزه کنید و لذت ببرید.  

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه