ارسال به دیگران پرینت

رویترز: تا پایان دوره ترامپ ۷۰هزار آمریکایی دیگر بر اثر کرونا فوت خواهند کرد

محاسبات آماری نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا بیش از ۷۰هزار آمریکایی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

رویترز: تا پایان دوره ترامپ ۷۰هزار آمریکایی دیگر بر اثر کرونا فوت خواهند کرد

محاسبات آماری نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا بیش از ۷۰هزار آمریکایی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که جو بایدن وعده داده است کنترل ویروس کرونا را به یک اولویت اصلی دولت آینده آمریکا تبدیل کند و استفاده از ماسک را اجباری و بسته محرک مالی و اقتصادی جدیدی را برای کمک به کسب‌وکارها و شرکت‌های آمریکایی تصویب کند، محاسبات آماری رویترز نشان می‌دهد در فاصله 2 ماه تا زمان تحلیف رئیس جمهور جدید، احتمالاً بیش از 8 میلیون نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد و 70 هزار نفر دیگر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس این گزارش، آمارهای مذکور نشانگر رشد 80درصدی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا و افزایش 29درصدی تعداد فوتی‌ها است.

کارشناسان بهداشت و سلامت بر این باورند که تنها راه تغییر این نتایج آن است که دولت ترامپ فوراً راهبرد خود را تغییر دهد یا دولت‌های ایالتی تدابیر هماهنگ و محدودکننده بیشتری را اتخاذ و اجرا نمایند. سرمای بیشتر هوا نیز موجب تشدید چالش‌ها و مشکلات خواهد شد.

ترامپ که طی هفته‌های اخیر درگیر برنامه‌های انتخاباتی بوده، کمتر در برنامه‌های کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا دخالت و شرکت داشته است.

برخی از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا طی روزهای اخیر تدابیر جدید محدودکننده‌ای را برای مقابله با موج سوم ویروس کرونا اعمال و اجرا کرده‌اند.

یک مقام کاخ سفید گفت: تیم ویژه رئیس جمهور همچنان متمرکز به‌روی نجات جان مردم است و در تماس مداوم با مقام‌های ایالتی و بهداشتی است.

این در حالی است که در میهمانی حزب جمهوری‌خواه در کاخ سفید اکثر شرکت‌کنندگان بدون ماسک بودند و تاکنون نتیجه تست ویروس کرونای برخی از نزدیکان ترامپ از جمله مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید مثبت اعلام شده است.

محاسبات رویترز نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که تا روز تحلیف ریاست جمهوری آمریکا در 20 ژانویه بیش از 8 تا 13 میلیون نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شوند و بیش از 70 تا 150 هزار آمریکایی دیگر نیز جان خود را از دست بدهند.

این در شرایطی است که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری از دولت ترامپ خواسته است اقدام فوری را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ کند.

آمارهای جدید حاکی از رشد فزاینده تعداد مبتلایان جدید و بستری‌شدگان در بیمارستان‌های آمریکا است.

بایدن با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری‌شدگان و فوتی‌ها در سراسر کشور واقعاً نگران‌کننده است.

وی افزود: این بحران به واکنش فوری دولت فدرال نیاز دارد. شیوع ویروس کرونا تسریع شده است و دولت جدید تا ژانویه آینده به قدرت نخواهد رسید و ویروس نیز تا آن زمان بیکار نخواهد نشست. اقدام فوری امروز لازم است آن هم توسط این دولت.

بایدن و متحدانش بارها دولت ترامپ را آماج حملات و انتقادات صریح خود به‌خاطر ناکامی در مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار داده‌اند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه