ارسال به دیگران پرینت

در اعتراض به صلح قره‌باغ؛

پارلمان ارمنستان به دست معترضان افتاد

معترضان ارمنستانی که از توافق صلح قره‌باغ ناراضی هستند، ساختمان‌های دولتی از جمله اقامتگاه نخست‌وزیر و پارلمان این کشور را هدف قرار دادند.

پارلمان ارمنستان به دست معترضان افتاد

تصمیم «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر امضای توافق پایان جنگ قره‌باغ، با واکنش منفی جمعی از مردم این کشور مواجه شد تا آنجا که معترضان، خشم خود را با ورود به ساختمان‌های دولتی به نمایش گذاشتند.

تازه‌ترین خبرها، حاکی از ورود معترضان به پارلمان ارمنستان است حال آنکه شیشه‌های اقامتگاه رسمی پاشینیان نیز خرد شده است.

آن طور که گفته می‌شود، «آرارات میرزویان» سخنگوی پارلمان هم حین درگیری، آسیب دیده و بیهوش شده است.

ایروان-پایتخت ارمنستان- بعد از آن ناآرام شد که پاشینیان بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ توافقنامه‌ای را امضا کرده است.

دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه سال جاری و با گلوله باران مواضع یکدیگر آغاز شد. به دنبال این رویارویی نظامی، ارمنستان با اعلام وضعیت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً وضعیت جنگی اعلام کرد. اما به رغم آنکه دو طرف طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیریها و برقراری آتش بس با یکدیگر به توافق رسیده‌اند (دو بار با میانجی‌گری روسیه و یک‌بار با میانجی‌گری آمریکا)، درگیریها همچنان ادامه یافته و هر کدام از طرفین دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه