ارسال به دیگران پرینت

سلیمی‌نمین: کارگزاران با نام لاریجانی بازی می کنند

وی با اشاره به معادلات انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزود: بازی دوگانه جریان اصلاح طلب کار را برای آقای لاریجانی سخت تر می کند چون آنها قطعا از آقای لاریجانی در انتخابات حمایت نخواهند کرد و گزینه اختصاصی خود را به میدان می آورند.

سلیمی‌نمین: کارگزاران با نام لاریجانی بازی می کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قطعا اصلاح طلبان در جمع بندی نهایی به آقای علی لاریجانی -که یک شخصیت اصولگراست- نمی رسند. در دوره ای آنها بدترین حمله را به آقای لاریجانی داشتند و امروز حمایت از آقای لاریجانی به معنای توبه نامه نسبت به همه آن رفتارهای تند گذشته شان است.

نامه نیوز: تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قطعا اصلاح طلبان در جمع بندی نهایی به آقای علی لاریجانی -که یک شخصیت اصولگراست- نمی رسند. در دوره ای آنها بدترین حمله را به آقای لاریجانی داشتند و امروز حمایت از آقای لاریجانی به معنای توبه نامه نسبت به همه آن رفتارهای تند گذشته شان است.

 حزب کارگزاران سازندگی خیلی جدی دنبال مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است اما برنامه چندلایه ای را ترسیم کرده و آن را پیش می برد. از یکسو اصلاح طلبان را به احیای ائتلاف سال 92 با طیف معتدل جریان اصولگرا تشویق و ترغیب می کند و از طرف دیگر مشغول تقویت محسن هاشمی است تا او را به عنوان نامزدی با پتانسیل بالا در جریان اصلاحات جا بیاندازد.

عباس سلیمی نمین درباره پشت پرده حمایت حزب کارگزاران از علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: کارگزاران خیر و صلاح آقای علی لاریجانی را نمی خواهد و فقط دارد با نام او بازی سیاسی می کند. وقتی جریان اصلاحات می تواند نامزد خود را معرفی کند چه دلیلی دارد که روی شخصیت هایی از جناح رقیب سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: یک زمانی جریان اصلاحات در محدودیت و تنگنا قرار می گیرد و در چنین شرایطی وقتی یک شخصیت اصولگرا را به خود نزدیک می بیند با صداقت به سمت حمایت از او متمایل می شود اما در حال حاضر کارگزاران با این دیدگاه به سمت آقای لاریجانی نمی رود چون می تواند نامزد خود را به صحنه بیاورد، ضمن آنکه طیف دیگر جریان اصلاحات نیز اصلا آقای لاریجانی را به عنوان نامزد خود نمی پذیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قطعا اصلاح طلبان در جمع بندی نهایی به آقای علی لاریجانی -که یک شخصیت اصولگراست- نمی رسند. در دوره ای آنها بدترین حمله را به آقای لاریجانی داشتند و امروز حمایت از آقای لاریجانی به معنای توبه نامه نسبت به همه آن رفتارهای تند گذشته شان است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی توضیح داد: شاید آقای لاریجانی در موضوعات مختلف اختلاف دیدگاه با برخی اصولگرایان داشته باشد اما در سطح کلان سیاسی قطعا رویکردهای خوبی دارد و برخلاف برخی که تنها نگاه به غرب دارند، او معتقد است «برای پیشرفت کشور باید از همه ظرفیت های جهانی استفاده کنیم». براساس همین دیدگاه بسیاری از حرکت هایی که موجب شد ما بتوانیم فشارهای بسیار سنگین غرب را حل کنیم توسط ایشان مدیریت شد. معتقدم اعتقاد راسخ و پیگیری آقای لاریجانی در این زمینه بسیار تعیین کننده بود.

وی با اشاره به معادلات انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزود: بازی دوگانه جریان اصلاح طلب کار را برای آقای لاریجانی سخت تر می کند چون آنها قطعا از آقای لاریجانی در انتخابات حمایت نخواهند کرد و گزینه اختصاصی خود را به میدان می آورند.

وی درباره چرایی پرهیز اصولگرایان برای حمایت از علی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه در جریان اصولگرایی درباره آقای علی لاریجانی اتفاقاتی رخ داد که این مسئله را دشوار می کند. در واقع او از چند جنبه لطمه خورد. آقای آملی لاریجانی در دوره ریاست قوه قضائیه خطاهای مدیریتی را مرتکب شد که لطمات این مسئله محدود به خودش نشد و متوجه آقای علی لاریجانی هم شد.

سلیمی نمین با اشاره به تخریب های صورت گرفته از سوی تندروهای اصولگرا علیه علی لاریجانی اظهار کرد: متأسفانه حجم تخریب ها خیلی زیاد بود و متأسفانه تندروهای اصولگرا به شکل حساب شده ای این خط تخریبی را دنبال کردند تا روی ذهن جامعه اثربگذارند.

وی با اشاره به انتقادهای تند برخی اصولگراها به لاریجانی درباره حمایت از برجام، ادامه داد: درباره موضوعات مختلفی از این دست باید امکان طرح و تأمل دیدگاه های مختلف فراهم شود. معتقدم تا این فضای ذهنی تغییر کند و برخی اصولگرایان متوجه شوند آنچه درباره آقای لاریجانی دریافت کردند صحت ندارد و بنابراین قضاوت قبلی شان درباره آقای لاریجانی نه تنها عادلانه نیست بلکه ظالمانه است، نیاز به گذشت زمان دارد.

وی با بیان اینکه آقای لاریجانی باید زمان را در اختیار بگیرد تا بتواند تخریب های سازمان یافته نسبت به خودش را تغییر دهد، ادامه داد: آقای لاریجانی سرمایه ای ارزشمند و خوش فکر برای کشور است، او در جایگاه های متعدد وزارت، ریاست صداوسیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست مجلس حضور داشته اما کمترین شبهه ای درباره سلامت اقتصادی و سیاسی وجود ندارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه