ارسال به دیگران پرینت

چه کسانی در برابر پس دادن دارایی های شهر مقاومت می کنند

بازپس گیری املاک شهرداری نخستین تلاش های مدیران فعلی شهر تهران برای جبران حق از دست رفته پایتخت نشینان در سال های گذشته بود، املاکی که متعلق به شهر تهران بود اما سال ها در اختیار کسانی قرار داشت که حتی دیگر در شهرداری تهران حضور نداشتند.

چه کسانی در برابر پس دادن دارایی های شهر مقاومت می کنند

بازپس گیری املاک شهرداری نخستین تلاش های مدیران فعلی شهر تهران برای جبران حق از دست رفته پایتخت نشینان در سال های گذشته بود، املاکی که متعلق به شهر تهران بود اما سال ها در اختیار کسانی قرار داشت که حتی دیگر در شهرداری تهران حضور نداشتند.

برخی به بهانه خیریه ها ، موسسات فرهنگی و برخی نیز به عنوان خانه سازمانی و دفتر کار ، مطب و... املاک شهرداری را به تصرف درآورده بودند. در لیست املاک واگذار شده شهرداری نام های آشنای زیادی است حتی اسامی مدیرانی که سال هاست در شهرداری حضور ندارند.

املاکی که برخی از آنها ناشناخته بود و به تدریج بر آمارشان افزوده می شد، حالا لیست  املاک موسوم به بند 6 ماده 55  آماده شده است اما هنوز شهروندان نمی دانند املاک متعلق به شهرشان در اختیار چه کسانی است.

هنوز این لیست در شورای شهر تهران بررسی نشده است اما به نظر نمی آید به این زودی ها به طور رسمی این لیست منتشر شود.

شورای شهر تهران  ازسال 96 به دنبال آن است که بهره برداران املاک شهرداری  را پیگیری کند. اعضای شورای شهر تهران بارها وعده داده بودند این لیست را منتشر می کنند.

محمد جواد حق شناس  رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که بارها به روند کند بازپس گیری املاک شهرداری اعتراض کرده پیش از این گفته بود:‌ شهرداری در گام اول می‌توانست با شفاف‌سازی، مشخصات این املاک این که  در اختیار چه کسانی و با چه قراردادهایی است  را بیان کند که در این رابطه کوتاهی شده و در گام دوم، تلاش‌ها برای بازگردانده شدن املاک انجام شود.

به گفته حق شناس باید برای این بازپس‌گیری زمان‌بندی مشخص می‌شد و املاک هر چه سریعتر به نفع شهر و شهروندان پس گرفته می‌شد یا با قیمت روز به بهره‌برداران داده می‌شد. متأسفانه امروز شاهد کندی این حرکت هستیم به نظرم هر چه سریعتر باید افکار عمومی در جریان نحوه واگذاری املاک و اینکه در اختیار چه نهادهایی با چه مبنایی است، قرار گیرد.

محمود میرلوحی  یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران بود که معتقد بود باید در صورت تهیه این لیست آن را به اطلاع افکار عمومی باید رساند.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز پیش از این اعلام کرده بود: اگر درخصوص املاک واگذار شده به این قطعیت برسیم که روند واگذاری از نظر قانونی مشکلی دارد حتما به اطلاع عموم می رسانیم و این که چه افرادی این ملک را اشغال کرده اند. حتی اگر روند واگذاری قانونی هم باشد به صورت شفاف اعلام می شود و هیچ موضوعی پشت درهای هم اندیشی نمی ماند.

حجت نظری، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران هم تاکید می کرده در خصوص این لیست پنهان کاری وجود ندارد و  اگر گزارشی در خصوص واگذاری املاک به شورا برسد در صحن نیز مطرح می شود و در این حوزه پنهان کاری وجود ندارد می گوید:‌ شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی شورای شهر برای پس گرفتن این اموال جدیت بیشتری از خود نشان دهد، حتی اگر افرادی حاضر به پس دادن اموال نشوند، باید اقدام به شکایت قضایی از آنان کند. با وجود این سخنان بیش از یک هفته است که لایحه املاک موسوم به بند 6 در شورا است و از انتشار آن هم خبری نیست و به نظر می رسد برخی تلاش می کنند این اسامی همچنان پنهان بماند.

 

منبع : اسکان نيوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه