ارسال به دیگران پرینت

استانداری خوزستان:

دختران مجرد عشایر و روستایی می‌توانند خود را بیمه کنند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اولویت زنان سرپرست خانوار، گفت: در این طرح جدید، زنان و دختران مجرد می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی عشایر (بازنشستگی) قرار بگیرند.

دختران مجرد عشایر و روستایی می‌توانند خود را بیمه کنند.

زینب پارسافخر به مناسبت روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، طرح "افزایش بسترسازی مناسب برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر" را با اولویت زنان سرپرست خانوار در دست اجرا دارد.

 وی با تقدیر از اقدامات اداره‌کل امور عشایر در خوزستان گفت: از این اداره به عنوان مجری این طرح انتظار می‌رود که در راستای شناسایی و معرفی افراد مشمول با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه تسهیل‌گران و مدیران عامل صندوق‌های اعتبارات خرد و زنان سرپرست خانوار عشایری، اقدام شایسته‌ای به عمل آورند.

پارسافخر افزود: در این طرح جدید، زنان و دختران مجرد می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی عشایر (بازنشستگی) قرار بگیرند.

وی بیان کرد: یک سال و نیم بخشودگی حق بیمه برای زنان عشایری و افرادی که دارای ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، از مزایای این طرح است و این افراد می‌توانند خود را بیمه کنند و با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه، از مزایای بیمه بازنشستگی به شرط ۶۵ سالگی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: به کلیه مناطق عشایری استان خوزستان اطلاع‌رسانی شده است و زنان عشایری با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه در شهرستان‌ها می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی با گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی بیان کرد: امسال این روز با توجه به شیوع ویروس کرونا با عنوان مقاوم‌سازی زنان زحمت‌کش روستایی در مواجهه با این بیماری، نام‌گذاری شده است. زن روستایی با وجود تمامی مشکلات، نماد سختکوشی و مقاومت در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌های زندگی است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت موجود و شرایط سخت اقتصادی گفت: از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و متولیان امور روستایی در استان خوزستان و حتی کشور بهره خواهیم جست تا در حمایت از تولیدات زنان روستایی و عشایری و همچنین مسائل اجتماعی و فرهنگی این عزیزان اقدامات موثرتری به عمل آید.

پارسافخر خاطرنشان کرد: زنان روستایی استان خوزستان در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و تبدیلی، تشکیل تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور دارند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به نیازهای زنان و خانواده‌های عشایری و روستایی‌مان در سراسر استان داشته باشیم که ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه