ارسال به دیگران پرینت

لباس‌های دیده نشده زنان عربستانی

همواره تصور بسیاری از مردم جهان از مد در عربستان زنان سیاهپوش و مردان سفیدپوش است، پوشش سیاه تنها یک بُرش از تاریخ مد در عربستان است

لباس‌های دیده نشده زنان عربستانی

عربستان سعودی با 2.15 میلیون کیلومتر مربع بزرگترین کشور خاورمیانه محسوب می شود که درای فرهنگ های متنوعی با غذاهای منحصربفرد، گویش ها، آداب و رسوم و البته لباس است.

هر منطقه کشور عربستان دارای لباس های سنتی رنگارنگ است که گویای موقعیت خاص آنهاست. مناطق کوهستانی معمولا شلوارهایی برای راه رفتن آسان دارند در حالی که در مناطق سردسیر پوشیدن پارچه های ضخیم تر را ترجیح می دهند.

مثلا در منطقه عسیر رنگ های اصلی و همچنین رنگ های صورتی، نارنجی و طلایی در لباس ها دیده می شود. این موارد را می توان حتی روی دیوارهای خانه آنها نیز مشاهده کرد.

در منطقه مدینه واقع در غرب عربستان لباس های صورتی روشن می پوشند که دارای چندین لایه است، ازجمله لایه ای که صورت را می پوشاند.

تبوک منطقه ای سردسیر در شمال غربی عربستان است که زنان آنجا لباس های دوخته شده با پارچه های ضخیم می پوشند. در طائف نیز لباس هایی که دارای شلوار است می پوشند. از آنجا که این منطقه کوهستانی است برای عبور از مناطق کوهستانی اینگونه لباس ها استفاده می شود.

 این پادشاهی دارای 13 منطقه است که هر یک از نظر خاصیت خاص خود غنی است. همواره تصور بسیاری از مردم جهان از مد در عربستان زنان سیاهپوش و مردان سفیدپوش است، پوشش سیاه تنها یک بُرش از تاریخ مد در عربستان است.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • غفاری ارسالی در

      خاک بر ستون.خفه شید.حالا اون وهابی ها فرهنگ دار شدن.نفله ها

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه