ارسال به دیگران پرینت

صالحی در مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر:

هنرکارت هم‌افزایی خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های قابل توجه هنرکارت که از سوی صندوق اعتباری هنر برای اعضای آن صادر شده است، گفت: هنرکارت قدرت متمرکزی را در خدمات رسانی معاونت ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه فراهم می کند.

هنرکارت هم‌افزایی خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم می‌کند

پیش از ظهر امروز مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر منتهی به سال مالی ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مدیران و هیات امنای این صندوق برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این مجمع با اشاره به برخی وظایف صندوق اعتباری هنر، افزود: این صندوق دو وظیفه اصلی دارد که شامل حوزه خدمات و اقتصاد فرهنگ و هنر می شود.

وی تصریح کرد: در بخش وظایف خدمات، بخش گسترش ارائه خدمات از لحاظ تعداد، منبع و کیفیت و همچنین تعریف خدمات جدید و تسهیل و تسریع خدمات را شامل می شود که هنرکارت از جمله این وظایف به شمار می آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: هنرکارت مقدماتی برای افق جدید از لحاظ گسترش تعریف و تسهیل و تسریع خدمات تعریف می کند و ظرفیت جدیدی برای صندوق اعتباری هنر ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: معاونت های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می توانند خدمات رسانی های خود به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را در قالب هنرکارت و با همکاری صندوق اعتباری هنر ارائه دهند.

رئیس هیات امنای صندوق اعتباری هنر به وظیفه دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان دومین وظیفه اصلی این صندوق به شمار می آید. پروژه پروانه یکی از اقدامات در ذیل این وظیفه است. از طریق این پروژه سعی شده تا فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده آثار حوزه فرهنگ و هنر کاهش یابد.

وی در ادامه به خسارت های ناشی از شیوع کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی و هنری و بخش های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه هم اشاره کرد و افزود: کرونا باعث شد شرایط سختی بر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حکم فرما شود ولی ما هم باید تلاش کنیم وارد مسیری برای جبران برخی از این مشکلات شویم که صندوق اعتباری هنر یکی از این مسیرها است؛ بنابراین طرح پروانه را که یکی از کلان پروژه های این صندوق به شمار می آید باید جدی تر بگیریم و از طریق آن بتوانیم جریان متوسط و خرد فرهنگ و هنر را دنبال کنیم.

در ادامه این مجمع حسابرس صندوق اعتباری هنر، گزارش حسابرسی این صندوق را ارائه کرد و پس از آن سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم گزارشی بر مبنای گزارش حسابرس صندوق ارائه کرد.

وی به تجمیع کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در قالب هنرکارت تاکید کرد و افزود: صندوق هنر در حوزه عملکرد مالی در ارزش ویژه رشد  و عملکرد مالی قابل توجهی داشته است و تامین خسارت ها و فعالیت ها و اقدامات بانکی همه به صورت مکانیزه صورت می گیرد.

وی به طرح پروانه هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این طرح از نظر پیشرفت در وضعیت خوبی است. هنرمندان در این طرح می توانند آثار خود را ثبت و معرفی کنند و در حال حاضر ۱۴۰۰ اثر در سامانه این طرح با انجام صحت سنجی قابل فروش است.

سیدزاده در عین حال تصریح کرد: طرح پروانه راه خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه حوزه فرهنگ و هنر کشور است و می تواند به خدمات دیگری هم متصل شود. هدف گذاری ما هم در این بخش بیشتر بر روی آثار متوسط و خرد حوزه فرهنگ و هنر متمرکز بوده است.

در بخش دیگری از این نشست، حیدری معاون صندوق اعتباری هنر گزارشی از عملکرد مالی این صندوق در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد.

در این نشست برخی از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه فعالیت های صندوق اعتباری هنر پرداختند

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه