ارسال به دیگران پرینت

به رغم اظهارنظرهای خصمانه علیه روسیه؛

پوتین آمادگی خود را برای همکاری با رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه ادعای نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا علیه رقیب انتخاباتی اش نشانه فقدان فرهنگ سیاسی اوست، از آمادگی خود برای همکاری با رئیس جمهور منتخب آمریکا سخن گفت.

پوتین آمادگی خود را برای همکاری با رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد

یک هفته پس از برگزاری مناظره جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رقیب دموکرات وی و طرح مجدد ادعاهایی در خصوص تبانی ترامپ با مقامات مسکو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به ادعای اخیر نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که ترامپ را «سگ دست آموز پوتین» خوانده بود، گفت که این اظهارات نشاندهنده فقدان فرهنگ سیاسی معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا است.

رئیس جمهور روسیه همچنین تأکید کرد که این نوع اظهارات برای وجهه جهانی روسیه مفید است؛ زیرا نشان می دهد که این کشور از قدرت و نفوذی وسیع برخوردار است. وی در ادامه از سخنان غیر دوستانه نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در قبال روسیه ابراز تأسف کرد.

پوتین گفت: «خطاب به نامزد حزب دموکرات آمریکا، می توانم بگویم که ما شاهد سخنان کاملاً زننده و ضد روسی هستیم. متأسفانه، ما به آن عادت کرده ایم».

در عین حال، پوتین خاطرنشان کرد که آماده است با رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا همکاری کند. وی تأکید کرد که حزب دموکرات در حال حاضر به سمت آنچه که در اروپا تحت عنوان سیاستهای سوسیال دموکرات شناخته می شود و به لحاظ ایدئولوژیکی برای مردم روسیه بیگانه نیست، گرایش پیدا کرده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که چنانچه بایدن انتخاب شود، دو طرف [مسکو- واشنگتن] حتی ممکن است برای ارتباط متقابل خود «اصول ایدئولوژیکی» معینی بیابند.

پوتین همچنین با اشاره به ابراز تمایل مکرر ترامپ به آغاز گفتگوها با روسیه خاطرنشان کرد که گفته های ترامپ در این باره همیشه به عمل تبدیل نشدند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه