ارسال به دیگران پرینت

پوتین خواستار آتش‌بس فوری در قره باغ شد

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم برقرای سریع آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

پوتین خواستار آتش‌بس فوری در قره باغ شد

 در جریان گفت‌و گوی تلفنی «نیکل پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، پوتین بر لزوم خاتمه فوری خصومت بین باکو و ایروان  تاکید کرد.

کرملین در بیانیه خود بدین منظور اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین بر لزوم خاتمه فوری درگیری‌ها تاکید کرده است.»

بنابر اعلام کرملین، در این رایزنی تشدید تنش در منطق قره‌باغ و وارد آمدن تلفات سنگین به دو طرف درگیر از جمله غیر نظامیان  مورد بحث قرار گرفت.

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد دومین هفته خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

«سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه نیز صبح دوشنبه در رایزنی با همتای آذربایجانی خود  نسبت به تداوم تنش و افزایش تلفات غیر نظامیان در نبرد بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرده  و بر لزوم برقرای آتش بس  از طریق مذاکره تاکید کرد.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در تازه ترین مواضع خود در زمینه تنش نظامی با ارمنستان و واسطه ای بین المللی برای توقف درگیریها گفت: «میانجیگران بین المللی باید در زمینه عقب نشینی ارمنستان از منطقه قره باغ کوهستانی به ما تضمین بدهند.»

وی همچنین تاکید کرد که ما خواستار ارائه یک برنامه زمانبندی در زمینه خروج ارمنستان از این منطقه برای هر نوع اجرای آتش بس هستیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه