ارسال به دیگران پرینت

درخواست پوتین و مکرون برای آتش‌بس فوری در «قره‌باغ»

روسای جمهور فرانسه و روسیه خواستار آتش بس و توقف فوری درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه «قره باغ» شدند.


درخواست پوتین و مکرون برای آتش‌بس فوری در «قره‌باغ»

«ولادیمر پوتین» و «امانوئل مکرون » روسای جمهور روسیه و فرانسه چهارشنبه شب به دنبال تشدید درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «قره باغ»، خواستار آتش بس فوری در این منطقه مورد مناقشه شدند.

 کاخ کرملین در این باره گزارش داد که دو طرف روسی و فرانسوی در تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم توقف درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ تاکید کردند.

پوتین و مکرون ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه جنگ و درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ، خواستار حل بحران قره باغ از راه سیاسی شدند.

روسای جمهوری روسیه وفرانسه تاکید کردند که هیچ گزینه جایگزنی برای حل و فصل و پایان درگیری‌ها در قره باغ به جزء از راه سیاسی و دیپلماتیک وجود ندارد.

روز چهارشنبه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جوز بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز ضمن تماس تلفنی با یکدیگر، خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ شدند.

قره باغ که کنترل آن در دست ارمنی‌هاست، همچنان مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان است و هر دو کشور یکدیگر را به آغاز حمله‌های مرزی و انجام حملات هوایی و توپخانه‌ای متهم می‌کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه