ارسال به دیگران پرینت

اتحادیه مرغداران: قیمت مرغ در تهران گران نشده؛ همان ١٥ هزار و٧٠٠ تومان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان تهران با اشاره به افزایش هزار تومانی قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: قیمت مرغ در بازار میوه و تره‌بار گران نشده و همان ١٥ هزار و٧٠٠ تومان است.

اتحادیه مرغداران: قیمت مرغ در تهران گران نشده؛ همان ١٥ هزار و٧٠٠ تومان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان تهران با اشاره به افزایش هزار تومانی قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: قیمت مرغ در بازار میوه و تره‌بار گران نشده و همان ١٥ هزار و٧٠٠ تومان است.

سیدمصطفی رضوی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در یک ماه اخیر برای مصرف‌کننده حدود ١٧ هزار و ٥٠٠ تومان بود اما از جمعه گذشته در بازار آزاد با نرخ ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان به فروش رسید.
وی در مورد دلیل این افزایش قیمت در بازار آزاد، اظهار داشت: مرغداران باید تعداد جوجه‌ها را در یک سامانه ثبت کنند تا برای آنان سهمیه در نظر گرفته شود؛ سپس شرکت یا واردکننده‌ای برای خرید نهاده به آنان معرفی می‌شود اما به دلیل تاخیر در ارائه محصول ناگزیرند نهاده‌های مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه کنند و همین امر باعث افزایش قیمت مرغ شده است.
«رضوی» با بیان اینکه قیمت مرغ بستگی به قیمت نهاده‌های دام و طیور دارد، اضافه کرد: در صورتی که مرغداران با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش نهاده‌های دام و طیور به توافق برسند، با افزایش میزان توزیع مرغ در میادین میوه و تره‌بار و کاهش قیمت مرغ روبرو می‌شویم.
وی تاکید کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به مرغداران قول دادند با افزایش واردات نهادهاده‌های دام و طیور، سهمیه آنان را نسبت به میزان جوجه‌ریزی افزایش دهند.
رضوی خاطر نشان کرد: نهاده‌هایی نظیر ذرت و دانه سویا از خارج به کشور وارد می‌شود و میزان آن محدود است به همین دلیل کاهش واردات به افزایش قیمت مرغ منجر می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان تهران در خصوص قیمت نهادها نیز بیان کرد: هر کیلوگرم کنجاله سویا به صورت دولتی و سهمیه‌بندی با قیمت ۲ هزار و ٧٠٠ تومان و در بازار آزاد به قیمت ١٤ هزار تومان به مرغدار عرضه می‌شود.
رضوی افزود: هر کیلوگرم دانه ذرت نیز با تعرفه دولتی با قیمت یکهزار و ٥٠٠ تومان و در بازار آزاد چهار هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: سهمیه نهاده‌ها براساس تعداد جوجه‌ریزی به مرغداران داده می‌شود اما میزان در نظر گرفته شده کفاف تولید را نمی‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از ابتدای امسال هیچگونه نهاده‌ای به اتحادیه مرغداران گوشتی اختصاص نداده و این محصولات از طریق سامانه بازارگاه به صورت مستقیم به مرغداران عرضه شده است.
به گفته وی قیمت مرغ زنده امروز ١٣ هزار و ٢٠٠ تومان است که پس از کشتار و کنده شدن پرها و مواد زائد، ٢٧ درصد از وزن مرغ کاهش می‌یابد و سود تولیدکننده و هزینه‌های جانبی نظیر حمل و نقل گوشت مرغ را هم باید به قیمت تمام شده آن اضافه کرد.
رضوی افزود: نوسان قیمت بین ٥٠٠ تا یکهزار تومان نیز سودی است که برخی مغازه‌داران در شمال شهر بر روی قیمت گوشت مرغ اضافه می‌کنند.

۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره‌بار در تهران فعال است و ۱۶ بازار جدید نیز در حال ساخت است؛ بازارهای جدید میوه و تره‌بار تهران در محلات امام‌زاده عبدالله (ع)، فرحزاد، جنت آباد مرکزی، جنت آباد جنوبی، شوش، ابیانه، لشگر غربی و امامت، خیابان‌های شهید علی‌اکبری، انقلاب اسلامی، رباط‌کریم و فرهنگ (منشعب از آزادراه تهران – کرج)، شهرک قدس، شهرک حکیمه، فلکه اول تهران‌پارس و مسیل منوچهری واقع است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه