ارسال به دیگران پرینت

دفترچه حذف می‌شود | الکترونیکی‌شدن نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی از ۳۰ مهر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی از سی‌ام مهر ماه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی الکترونیکی خواهد شد.

دفترچه حذف می‌شود | الکترونیکی‌شدن نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی از ۳۰ مهر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی از سی‌ام مهر ماه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی الکترونیکی خواهد شد.
زهرا شیخی در توضیح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «این جلسه با حضور آقای سالاری، رئیس سازمان تأمین اجتماعی برای ارایه گزارشی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های آتی این سازمان برگزار شد. آقای سالاری گزارشی از وضع کار سازمان تأمین اجتماعی ارایه کرد و با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴‌میلیون نفر در زیرمجموعه بیمه تأمین اجتماعی بیان کرد که از سی‌ام مهر ماه کار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به صورت دفترچه‌ای خاتمه پیدا می‌کند و نسخه الکترونیکی ارایه می‌شود.»
به گزارش ایسنا، او افزود: «توضیح رئیس سازمان تأمین اجتماعی این بود که با الکترونیکی‌شدن دفترچه بیمه تأمین اجتماعی نسخه‌نویسی و تجویز داروها دقیق‌تر می‌شود و نظارت افزایش پیدامی‌کند، اما نمایندگان ابهاماتی پیرامون تهیه زیرساخت‌ها و انجام کار کارشناسی مطرح کردند. اینکه چطور قرار است نسخه الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.»
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: «با وجود توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی تأکید نمایندگان این بود که باید این کار به صورت کارشناسی‌شده انجام شود، نه اینکه یک‌مرتبه با اعلام تصمیم آنی استرس و اضطراب دیگری به مردم وارد شود. همچون اتفاقی که برای برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس و تعیین نرخ بنزین رخ داد. درنهایت قرار بر این شد که قبل از اعلام رسمی الکترونیکی‌شدن نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی، آموزش‌های لازم به مردم داده و جلسه دیگری با کمیسیون بهداشت برگزار شود.»
شیخی با اشاره به طرح بحث وضع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی گفت: «پیشنهاد این بود که برای کاهش هزینه‌ها بهتر است تأمین اجتماعی خرید خدمت کند، نه اینکه بیمارستان‌هایش را اضافه کند.»
او افزود: «در این جلسه درباره بیمه قالیبافان و تاکسیرانان نیز مباحثی از سوی نمایندگان مطرح شد. درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد. توضیح رئیس سازمان تأمین اجتماعی این بود که متناسب‌سازی حقوق طبق قانون برنامه ششم صورت گرفته، یعنی حقوق دو ‌سال آخر ملاک برای حقوق بازنشستگی است. اگر کسی با ۳۰‌سال سابقه یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان حقوق می‌گرفته، میزان دریافتی‌اش در زمان بازنشستگی دو‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان است. درنهایت تأکید نمایندگان این بود که باید همسان‌سازی به گونه‌ای صورت‌گیرد که شاهد تفاوت طبقاتی نباشیم و حقوق بازنشسته‌ها نزدیک به حقوق افراد شاغل باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه