ارسال به دیگران پرینت

تعداد کشته‌ها به ۹۰۰هزار نزدیک شد/اسپانیا بار دیگر در ابتلا رکورد زد

شمار مبتلایان به کرونا از ۲۷ میلیون ۶۵۰هزار نفر عبور کرد

با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از ۲۷ میلیون ۶۵۰ هزار تن عبور کرده است.

 شمار مبتلایان به کرونا  از ۲۷ میلیون ۶۵۰هزار نفر عبور کرد

 تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون ۲۷,۶۴۷,۲۸۳ تن مبتلا و ۸۹۹,۲۱۴ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

درحالیکه آمریکا خود را برای موج احتمالی دوم ویروس کرونا در فصل پاییز آماده می‌کند، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند موارد آلودگی به این ویروس افزایش یابد. بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان افزایش موارد آلودگی به کرونا را به معنای افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس به همان نسبت نمی‌دانند.

مسائل زیادی از ابتدای همه گیری این ویروس در اوایل سال ۲۰۲۰ تغییر کرده است، دوره‌ای که بیمارستان‌های آمریکا مملو از بیماران آلوده به این ویروس مرموز و جدید بود. به ماه سپتامبر می‌رسیم و همه گیری هنوز در بسیاری از ایالت‌ها خارج از کنترل است. اما به نسبت، بیماران کمتری بر اثر آلودگی به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند. کارشناسان اکنون به چندین عامل در مورد علت کاهش مرگ و میر این ویروس در مقایسه با روزهای نخست اشاره می‌کنند، هرچند همچنان مرگبارتر از آنفلوانزا است.

مراکز کنترل بیماری در آمریکا با اشاره به نگرانی ها از تلاقی ویروس کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز پیش بینی کرده اند طی چهار هفته آینده ویروس کرونا جان ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۷ هزار ۵۰۰ آمریکایی را بگیرد و همچنین ۱۵۰ هزار تا ۳۶۰ هزار نفر دیگر را مبتلا کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات هند امروز سه شنبه اعلام کردند تاج محل، مهمترین جاذبه گردشگری هند که در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شده بود، پس از بیش از ۶ ماه بازگشایی می‌شود.تاج محل در حالی قرار است درهای خود را به روی گردشگران باز کند که شیوع کووید-۱۹ در هند همچنان در مرحله هشدار است و روزانه هزاران نفر در هند به این ویروس مبتلا می‌شوند. این در حالی است که اخیرا هند با پیشی گرفتن از برزیل رتبه دوم آلوده ترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است.  گفتنی است که از ماه اوت، هند بالاترین افزایش یک روزه ابتلا به کرونا در جهان را گزارش کرده است.

در برزیل نیز علی رغم آمار بالای کرونا  یکصد و نود و هشتمین سالروز استقلال این کشور برگزار شد. سالروز گرامیداشت استقلال برزیل که هر ساله با رژه نظامی و با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر برگزار می‌شد، امسال تحت تاثیر شیوع بیماری همه‌گیر با حضور بولسونارو بدون استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و همچنین مقام‌های ارشد دولتی در کاخ محل ریاست جمهوری برگزار شد. 

هر چند دولت برزیل از آغاز گسترش بیماری همه‌گیر به تلاش ناکافی و مدیریت غلط در کنترل و مهار ویروس کرونا متهم شده، اما «همیلتون موآرو» معاون رئیس‌جمهوری، با دفاع از چگونگی برخورد دولت با این بحران، مردم را به علت نداشتن نظم و انضباط و رعایت نکردن مقررات فاصله گذاری اجتماعی، مقصر دانسته است.

اما در اسپانیا آخرین گزارشات نشان می دهد که این کشور بیشترین مبتلایان را در اروپا دارد. در حالی‌ که دولت اسپانیا و دولت های ایالتی‌ این کشور، به بازگشایی مدارس صفت های امن ، پایدار و اجتماعی می‌ دهد ، معلمان و اولیای دانش آموزان همچنان در سردرگمی و ترس از شیوع کرونا قرار دارند.

مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس، پس از افزایش جهشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، امروز در مجلس این کشور از فرا رسیدن موج دوم کووید ۱۹ ابراز نگرانی کرد.روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می‌دهند دولت انگلیس باید همه گیری را جدی بگیرد یا برای در نوردیدن جاده‌ای پر دست انداز، آماده شود. کارشناسان و مردم انگلیس نگرانند دولت این کشور، مهار این همه گیری را از دست داده باشد.وزنامه گاردین هفته پیش نوشت در پی افزایش فراوان شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در انگلیس طی هفته‌های اخیر، متخصصان بهداشت و درمان هشدار می‌دهند دولت این کشور در مسیر نادرستی حرکت می‌کند و به ویژه با توجه به این که بیماری‌های فصل سرما در پیش است، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، نگرانی‌ها را بیش‌تر می‌کند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه