ارسال به دیگران پرینت

اقبال از هیئت های آنلاین

محرم امسال متفاوت ترین محرمی است که شاید تا به امروز در تاریخ وجود داشته است.

اقبال از هیئت های آنلاین

محرم امسال متفاوت ترین محرمی است که شاید تا به امروز در تاریخ وجود داشته است. ویروس منحوس کرونا تمامی فعالیت های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. شاید هیچ کس گمان نمی کرد محرم هم تحت تاثیر کرونا قرار بگیرد و برای برگزاری آن دستورالعمل و پروتکل نوشته شود، این روز‌ها با شیوع کرونا همه چیز تغییر کرد و تاثیر این ویروس بر مناسک دینی بی سابقه بود. بسته شدن در مساجد و اماکن مقدس، برای مردمی که همواره رفتن به این مکان ها را جزو ضروریات زندگی شان محسوب می کردند، برایشان بسیار سخت و غیرقابل تحمل بود، اتفاقی که چالش های بسیاری را در پی داشت و شکل جدیدی از برگزاری مراسم مذهبی را به وجود آورد. در ابتدای همه گیری این ویروس، با سخت گیری های وزارت بهداشت و همراهی مردم در جدی گرفتن این موضوع، شاهد بسته ‌شدن بسیاری از اماکن، کاهش جلسات مذهبی و تعطیلی بسیاری از هیئت ها بودیم، حتی کرونا باعث لغو برگزاری رویداد‌های مختلف ارزشی شد که هر ساله به صورت باشکوه برگزار می‌شد، این جریان مدل های جدیدی را از ارائه برنامه های مذهبی به جامعه نشان داد که توانست تا حدودی خلا ایجاد شده در این حوزه را جبران کند. برای مثال مدل برگزاری جلسات مذهبی از فضای حقیقی به مجازی تبدیل شد و به اصطلاح حسینیه های مذهبی و هیئت های آنلاین رویکرد جدیدی را در پیش گرفتند.

این در حالی بود که برگزاری هیئت های مجازی، پیش از همه گیری ویروس کرونا موقعیت خوبی نداشت و بسیاری از مدیران هیئت های مذهبی شاید فکرش را هم نمی کردند که بخواهند مدل جدیدی از جلسه داری را تجربه کنند، اما شیوع ویروس باعث شد تا بسیاری از مردم که برای رعایت پروتکل های بهداشتی قادر به حضور فیزیکی در مراسم های مذهبی نیستند و تمایل دارند به کمک بستر دیجیتال در این مراسم ها حضور پیدا کنند، حضورشان را در فضای مجازی تقویت کنند و مجالس نیز مخاطبان خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

در همین چارچوب، با همکاری اپراتورها و اپلیکیشن روبیکا، کاربران در ایام کرونا استقبال چشمگیری از حسینیه های مجازی و مراسم های مذهبی در این اپلیکیشن داشتند، در واقع اپراتورهای تلفن همراه با تمام ظرفیت خود با اپلیکیشن روبیکا همکاری ویژه ای را آغاز کردند تا به واسطه آن اینترنت مصرف کننده برای حضور در مراسم ها و اینترنت ارائه دهنده سرویس مجالس رایگان شود. از این رو با آماده سازی بستر مناسب، اخیرا با شروع ماه محرم استقبال مردم از حسینیه های مجازی در ایام کرونا به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در واقع طی شب های گذشته عزاداران حسینی با مراجعه به اپلیکیشن روبیکا توانستند به صورت مجازی در مجالس عزاداری حضور پیدا کنند، از این‌ رو برخی از حسینه های مجازی توانستند از حیث بازدید رکورددار شوند.

یکی از این حسینیه های مجازی، هیئت ریحانه الحسین است که در کانال رسمی خودشان نزدیک به ۳۰۰ هزار عضو دارند و مداح سرشناس، آقای بنی فاطمه در آن حضور داشته، توانستند رکورد آنلاین بالغ بر ۱۳۷ هزار بازدیدکننده یونیک و رکورد بازدید آفلاین نیز بالغ بر ۱ میلیون بازدیدکننده را به ثبت برسانند.

بنابراین کاربران اپلیکیشن روبیکا با مراجعه به صفحه مجالس صاحبان عزا می توانند جزئیات زمان شروع مراسم ها را مشاهده کرده و در زمان شروع مراسم ها، به صورت آنلاین در آن ها حضور پیدا کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه