ارسال به دیگران پرینت

داستان کنکور و کرونا؛ خوب شد ما المپیک را برگزار نمی‌کنیم!

اگر قرار نیست کنکور برگزار شود، راست و حسینی به مردم بگویید و اگر هم تصمیم به برگزاری کنکور است خیلی راحت با سینه ستبر از تصمیم خود دفاع کنید.

داستان کنکور و کرونا؛ خوب شد ما المپیک را برگزار نمی‌کنیم!

کنکور و کرونا هم مثل باقی ماجراها در این کشور تبدیل به یک داستان کش‌دار شد. قالیباف به عنوان رییس مجلس در مورد کنکور گفته است:« نگران رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم، متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد.  بنظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.»

از آن سو رییس سازمان سنجش می‌گوید:« برخی با اظهارنظر کنکوری دنبال جمع‌ کردن فالوئر هستند .کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده .ما یک میلیون نفر را زیر یک سقف جمع نمی‌کنیم بلکه در ۲۸۰۰ حوزه پخش می‌شوند .وزارت بهداشت به کنکور دکتری نمره قبولی داد.»

حضرات حواستان هست در مورد سرنوشت دانش آموزانی صحبت می‌کنید که یک سال از عمرشان را پای تست زدن گذاشته‌اند. نمی‌گویم درس خواندن که کنکور با درس خواندن حاصل نمی‌شود. موسسات کنکور با فرمول‌هایی خاص به بچه‌ها یاد می‌دهند چگونه به جواب تست‌ها برسند بدون اینکه مسئله مطرح شده را یاد گرفته باشند.

دانش آموزان تمام این مدت با استرس شب‌های خود را روز و روزهای خود را شب کرده‌اند. آنقدر از دانشگاه و اینکه تنها راه موفقیت رسیدن عبور از در دانشگاه است، شنیده‌اند که کنکور برای‌شان بزرگ‌تر و مهم‌تر از کرونا شده است.

حالا یک عده به به خاطر دعواهای سیاسی خودشان به اسم کنکور به جان هم افتاده‌اند. واقعا تصمیم گرفتن اینقدر سخت است؟ برای یک بار هم که شده تصمیم بگیرید و مردم را از این کلافگی و سردرگمی نجات دهید.

اگر قرار نیست کنکور برگزار شود، راست و حسینی به مردم بگویید و اگر هم تصمیم به برگزاری کنکور است خیلی راحت با سینه ستبر از تصمیم خود دفاع کنید و چرایی رای خود را به مردم بگویید.

واقعا این بچه‌ها توان کشیدن این همه استرس را ندارند. هر روز یک حرف می‌شنوند. یکی از پشت تریبون مجلس یک حرف می‌زند، دیگر در دولت یک چیز می‌گوید، ستاد ملی مقابله با کرونا مسائل دیگر را مطرح می‌کند و کنکوری‌ها می‌مانند این وسط که چه کنند.

استرس این دانش آموزان به خانواده‌ها هم منتقل می‌شود. آنها که قطعا به واسطه کرونا و وضع بد اقتصادی دچار نگرانی و سردرگمی هستند و نمی‌دانند چه آینده‌ای انتظار آنها را می‌کشد، حالا باید شبانه روز اخبار را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری بالا و پایین کنند تا متوجه داستان کنکور و کرونا شوند.

ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک در مورد المپیک 2020 به سرعت تصمیم گرفتند و اجازه ندادند، کشورها و ورزشکاران در هول و ولای المپیک باشند. المپیکی به آن وسعت و سرمایه‌گذاری حالا ما در یک کنکور که یک مسئله داخلی است مانده‌ایم و هر روز یک حرف می‌زنیم.

واقعا خوش‌به‌حال ورزشکاران جهان که ما المپیک را برگزار نمی‌کنیم و گرنه آنها هر روز باید تمرین را برقرار یا تعطیل می‌کردند چون هر روز نظر ما در مورد برگزاری مسابقات عوض می‌شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کنکوری ارسالی در

      من با نظر آقای قالیباف کاملا موافقم کنکور و تا بهتر شدن هوا" عقب "بندازین حداقل بتونیم تا چن ساعت ماکس بزنیم

    • امیرمحمد ارسالی در

      متاسفانه استرس دیدن خبر تعویق یا برگزاری کنکور بدتر از کرونایه...ستاد داغون کرونابرای1میلیون و خورده ای دانش آموز تصمیم قاطع نمیگیره.خیلی خیلی متاسفم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه