ارسال به دیگران پرینت

دمای هوا در برخی از نقاط کشور 8 درجه‌ کاهش می یابد

ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹، ۱۰ و۱۱ مرداد) کاهش محسوس دما - حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - در سواحل شمالی کشور، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ می‌دهد، گفت: طی چهار روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد.

دمای هوا در برخی از نقاط کشور 8 درجه‌ کاهش می یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا در برخی از استان‎های کشور طی روز‌های پایانی هفته گفت: طی فردا و پس‌فردا (۸ و ۹ مرداد) در منطقه زابل طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۷ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان و ایلام رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ مرداد) این شرایط علاوه بر استان‌های ذکر شده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش امروز (۷ مرداد) در شمال خراسان شمالی، شمال هرمزگان، دامنه‌های زاگرس در شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر و شمال شرق خوزستان است.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹، ۱۰ و۱۱ مرداد) کاهش محسوس دما - حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - در سواحل شمالی کشور، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ می‌دهد، گفت: طی چهار روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ مرداد) در منطقه زابل وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده احتمال مواج شدن سواحل شمالی خلیج فارس وجود دارد، اظهارکرد: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران تعداد روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ مرداد) نیز نیمه ابری در بعد ازظهر همراه با بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه