ارسال به دیگران پرینت

مجلسی مثل قیر شفاف!!

مجلس یا دولت هر وقت تصمیم می‌گیرند کالایی زیر قیمت بازار توزیع کنند (مثال ارز 4200 تومانی) یا از افراد و گروه‌های خاص به اسم تولید، سازندگی، حمایت از فقرا و مصرف‌کنندگان حمایت کنند، حواسم به توزیع رانت‌های گُنده جلب می‌شود.

مجلسی مثل قیر شفاف!!

محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

-  مجلس یا دولت هر وقت تصمیم می‌گیرند کالایی زیر قیمت بازار توزیع کنند (مثال ارز 4200 تومانی) یا از افراد و گروه‌های خاص به اسم تولید، سازندگی، حمایت از فقرا و مصرف‌کنندگان حمایت کنند، حواسم به توزیع رانت‌های گُنده جلب می‌شود.

-  عبارات مناسب برای توزیع رانت در این کشور، حمایت از تولید، کمک به فقرا، توسعه زیرساخت و عباراتی شبیه به این‌هاست و اگر با کلمات انقلابی، ضدلیبرال و حمایت از داخل ترکیب شوند، معجونی می‌شوند حیرت‌انگیز.

-  کلیات طرح دادن حواله قیر رایگان امروز در مجلس تصویب شد. هر تن قیر 4 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد و ارزش این میزان قیر بین 8 تا 10 هزار میلیارد تومان معادل 400 تا 500 میلیون دلار 20 هزار تومانی است. 

- مطلبی آماده می‌کردم درباره توزیع رانت ناشی از این اقدام مجلس انقلابی ضدفساد که فایل صوتی پویا ناظران درباره ابعاد مختلف این مصوبه مفسده‌آمیز و توزیع رانت خالص انبوه، و ضرورت شفافیت را دیدم. 

 احتیاج به هیچ نوشته‌ای نیست. فساد نهفته در مصوبه مجلس با ژست ضدفساد، و ضرورت شفافیت. 

-  مجلس قبل این مصوبه را از بودجه به دلایل متعدد از جمله فساد و نرسیدن به اهداف ذکرشده برای آن، حذف کرده بود. مجلس یازدهم با قید دو فوریت آن‌را برگرداند. این شیوه مناسب مواجهه با مشکلات اقتصادی است!! با فوریت

55 نوشت : سالهاست که این اشتباهات را دولت و مجلس تکرار میکنند یکی از علت های تکرار این مسایل شفاف نبودن منابع مالی کاندیداهای مجلس و شورای شهر است .

هر کودکی می فهمد که این عمل مفسدانه است و توزیع رانت و فساد در پی دارد .

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      در خصوص مطلب بالا یکطرفه قضاوت نکنید قیر رایگان برای اسفالت روستاهها ومناطق محروم مصرف میشه

      • محمد حبیبی ارسالی در

        جسارتا بشمام چیزی میرسه.....
        برادر من چه ربطی داره به آسفالت روستاها آخه چرا همیجوری یچیزی میگید

    • احمد ارسالی در

      اگر راست می گویید ارزان کنید این منشاء فساد است نگاه کنید دنبالش چه فسادها بی به بار می آورد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه