ارسال به دیگران پرینت

اینترنت شبکه شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می شود | افزایش ترک تحصیلی ها با شیوع کرونا

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای حل مشکل کودکان بازمانده از تحصیل، باید تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های دولتی منعقد شود.

اینترنت شبکه شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می شود | افزایش ترک تحصیلی ها با شیوع کرونا

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای حل مشکل کودکان بازمانده از تحصیل، باید تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های دولتی منعقد شود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل؛ ۶ تا ۱۱ سال در دوره ابتدایی، ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های درخشان جمهوری اسلامی در طی سال‌های پس از انقلاب، توسعه پوشش تحصیلی و کاستن از فاصله آموزشی بین مناطق شهری و روستایی و همچنین جنسیت‌های مختلف و اقوام است و این گام مهمی است که در توسعه جهت عدالت اجتماعی برداشته‌شده است.

حاجی میرزایی افزود: اگر بپذیریم که منشاء نابرابری‌های حوزه ثروت، قدرت و منزلت، نابرابری فرصت‌های یادگیری و آموزش است ایجاد شرایط تحصیل برای این کودکان می‌تواند دستاوردهای خوب و قابل قبولی باشد.

وی با اشاره به پیمایشی که از طریق معاونت ابتدایی در خصوص آمار کودکان بازمانده از تحصیل انجام‌ شده است، تصریح کرد: اقدامات پژوهشی آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌ها نشان می‌دهد، ۵۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در اثر عواملی مانند؛ فقر فرهنگی خانواده‌های کودکان کار، عدم دسترسی به مدرسه و کودکانی که در حیطه استثنایی قرار دارند و ... از آموزش‌ها جامانده‌اند؛ لذا این کودکان را می‌توان تحت حمایت قرار داد.

وی در ادامه گفت: ۵۰ درصد آمار کودکان بازمانده از تحصیل مربوط به کودکانی است که ادامه تحصیل آن‌ها در خارج از کشور به اطلاع آموزش‌وپرورش نرسیده است و یا فوت کودک به دلایل مختلف از جمله عدم حذف یارانه به ثبت ‌احوال اعلام نشده است و لذا این کودکان به‌عنوان بازمانده از تحصیل ثبت می‌شوند، درحالی‌که این‌طور نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست اما مشکل پیچیده‌ای است، بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید براینکه مرجع رسمی آمار کشور اداره ثبت ‌احوال است، گفت: سعی داریم در روزهای آتی با راه‌اندازی سامانه‌ای بر بستر فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش بتوانیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط آنلاین برقرار کنیم تا قادر باشیم اطلاعات ساماندهی شده توسط سازمان ثبت‌احوال کشور را در کمترین زمان دریافت کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه پدیده ترک تحصیل یک پدیده رایج بوده و قطعاً وجود ویروس کرونا آن را تشدید خواهد کرد، گفت: مدارس و ادارات زیرمجموعه آموزش‌وپرورش را موظف کردیم به کسانی که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اینترنت نیستند از طریق روش‌های دیگری آموزش دهند. بنابراین باید مطمئن شویم هر کس در هرجایی که هست از خدمات آموزشی بهره می‌برد و آموزش در هیچ جای کشور متوقف نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی در پایان گفت: هزینه اینترنت فعالیت‌های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و امسال هم با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده قصد داریم آن را رایگان کنیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه