ارسال به دیگران پرینت

معاون درمان وزارت بهداشت در بابل:

افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است.

افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است.

قاسم جان‌بابایی در حاشیه نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در هفته ای که گذشت ما یک روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران علی الخصوص در آمل، ساری، بهشهر و بابل داشتیم، اظهار کرد: در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند.

وی با بیان اینکه سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران کننده است، تصریح کرد: این افزایش نشانه ساده‌انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است، مراسمات عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از مردم استدعا داریم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: کادر درمان حدود ۵ ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند.

جان‌بابایی با بیان اینکه تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل تیم بسیار قوی با اساتید برجسته و مهمی وجود دارد که تبحر و تسلط بسیار بالایی دارند، گفت: تسلط و تبحر تیم دانشگاه بابل نسبت به قبل بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و خداروشکر میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و مرگ و میر بالا می رود، اظهار کرد: متاسفانه در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

جان‌بابایی با بیان اینتکه سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می کردند اما الان خیلی کم توجه شده و خانواده ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند، تصریح کرد: در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده‌اند و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانوادها است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری و تعدادی در منازل خود تحت مراقبت هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه