ارسال به دیگران پرینت

تعلیق یک افسر پلیس در بریتانیا/ دلیل: قرار دادن زانو روی گردن یک سیاه پوست

بسیاری از جرایم در سال‌های گذشته در بریتانیا کاهش یافته است اما اتهامات و جرایم مرتبط با چاقوکشی در این کشور افزایش یافته است.

تعلیق یک افسر پلیس در بریتانیا/ دلیل: قرار دادن زانو روی گردن یک سیاه پوست

پس از انتشار ویدئویی جدید در رسانه‌های مجازی که در آن یک افسر سفید پوست در شمال لندن زانوی خود را روی گردن یک مرد سیاه می‌گذارد، پلیس یکی از نیروهایش را تعلیق کرد. مرد سیاه پوست به اتهام حمل چاقو بازداشت شده بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مردم لندن و دیگر شهرهای اصلی و بزرگ بریتانیا در هفته‌های اخیر تظاهراتی را در حمایت از جنبش "زندگی سیاهان مهم است" راه انداختند. این تظاهرات پس از مرگ "جورج فلوید" مرد سیاه‌پوست غیر‌مسلح آفریقایی- آمریکایی در بازداشت پلیس سفیدپوست آمریکا در تاریخ 25 می (5 خرداد) برگزار شد. پلیس سفیدپوست پس از قرار دادن زانوی خود روی گردن فلوید 46 ساله باعث خفگی و مرگ او شد.

 

تصویری منتشر شده از بازداشت یک مرد سیاه پوست توسط پلیس لندن. در این ویدئو پلیس سفید زانوی خود را روی گردن مرد سیاه قرار داد/ عکس: Reuters

1118105_617

"استیو هاوس" معاون پلیس کلان‌شهر لندن در این باره گفت: ویدئوی جدید که در آن افسر پلیس بریتانیایی پای خود را روی سر و گردن مرد سیاه‌پوست قرار داده در رسانه‌های اجتماعی با سرعت منتشر می‌شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: برخی از تکنیک‌های مورد استفاده من را نگران می‌کند. این تکنیک‌ها در تعلیم پلیس‌ها آموزش داده نمی‌‌شود.

رویترز به صورت مستقل نمی‌تواند این فیلم را تائید کند.

پلیس لندن شرایط دستگیری مرد بازداشت شده را که در عصر پنجشنبه در شمال لندن اتفاق افتاده، گزارش و برای تحقیقات بیشتر از نظارت پلیس مستقل انگلستان و ولز خبر داده ‌است.

"صادق خان" شهردار لندن خواستار تحقیق سریع و کامل این اتفاق شده و آن را واقعه "نگران کننده" توصیف کرده است.

در اواخر روز جمعه پلیس لندن اعلام کرد که مرد 45 ساله سیاه که در بازداشت پلیس قرار گرفته متهم به حمل چاقو بوده است و او در روز شنبه به دادگاه خواهد رفت. پلیس اضافه کرد که او برای جرمی جداگانه به زندان محکوم شده بود.

در حالیکه بسیاری از جرایم در سال‌های گذشته در بریتانیا کاهش یافته، اتهامات و جرایم مرتبط با چاقوکشی در این کشور افزایش یافته است. از ماه مارس سال 2019 تا مدت مشابه در سال جاری، 86 نفر به دلیل حملات چاقویی کشته شده‌اند.

در ویدئوی منتشر شده در لندن یک افسرپلیس سفیدپوست زانوی خود را روی یک طرف سر و گردن مرد سیاه‌پوست گذاشته و یک افسر که ظاهرا از تبار آسیای شرقی است برای مهار مرد سیاه به او کمک می‌کند.

پلیس سفید پس از آنکه متهم سیاه با فریاد از او می‌خواهد که زانویش را از روی گردن او بردارد، پایش را عقب می‌کشد.

"هاوس" معاون پلیس کلان‌شهر لندن در این باره گفت: یکی از این افسران کاملا تعلیق شده و دیگری از خدمت اجرایی کنار گذاشته شده و در حال حاضر معلق نیست. تصمیم گیری در مورد این 2 افسر همچنان ادامه دارد.

 

منبع : عصرایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه