ارسال به دیگران پرینت

روحانی: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند | ما در برابر کرونا پیروز می‌شویم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور گفت: گزارش معاون وزارت بهداشت می‌گوید که ۲۵ میلیون جمعیت ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلاء در ماه‌های آینده خواهد بود.

روحانی: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند | ما در برابر کرونا پیروز می‌شویم

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی که از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست من رسید آمده تخمین این است که تا الان ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند ودر مدت حدود این ۱۵۰ روز بیش از  ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

رئیس جمهور افزود: در این گزارش گفته شده باید دو برابر تعدادی که در این ۱۵۰ روز بستری داشتیم در آینده انتظار مراجعه به بیمارستان داشته باشیم. ما تا پایان امسال و احتمالاً ابتدای سال آینده هم شاید درگیر این بیماری باشیم. 

روحانی با اشاره به موج دوم بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ما باید خود را از لحاظ تختآ امکانات و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.

وی گفت: از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند ۵۰۰ نفر علامت ندارد و ممکن است متوجه هم نشوند که این ویروس را گرفتند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰  نفر علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه باید تاب‌آوری اقتصادی را افزایش دهیم، اظهار داشت: تولید برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. کالای مورد نیاز مردم باید در دسترس باشد. باید از افرادی که در تولید هستند مراقبت شود اگر دقیق عمل نکنیم خدمات تعطیل می‌شود. باید از این کارگران و مهندسان مراقبت شود. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است. در بخش سلامت هم نیاز به تاب‌آوری داریم. همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد. کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود. باید همه امکانات و تجهیزات برایشان مهیا شود. 

روحانی بیان داشت: بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر است. امروز همه استان‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند. ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد. کرونا به ما می‌آموزد که باید به خود اتکا کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم. یک وقتی بود غیر از اینکه کشورهای دیگر ماسک، ونتیلاتور و مواد ضد عفونی به نمی‌دادند گندم هم نمی‌دادند. البته خداروشکر ما نیاز به گندم نداریم و نسبت به قبل ۱۲ درصد افزایش خرید در کشور هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به اخلاق در زمان مبارزه با بیماری کرونا گفت: نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد. مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم. ما در برابر این بیماری حتماً پیروز می‌شویم. کارشناسان و روانشناسان برای آلام مردم در فضای حقیقی و مجازی کمک کنند.

ادامه دارد...

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه