ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دولت: تجارت‌ ما با ونزوئلا مستثنی از قواعد تجاری نیست

سخنگوی دولت گفت: تمام گزارشات حاکی از این است که تجمعات متاسفانه مراعات نمی‌شود و تصمیمات سخت‌تری در این زمینه انجام می‌شود.

سخنگوی دولت: تجارت‌ ما با ونزوئلا مستثنی از قواعد تجاری نیست

سخنگوی دولت گفت: تمام گزارشات حاکی از این است که تجمعات متاسفانه مراعات نمی‌شود و تصمیمات سخت‌تری در این زمینه انجام می‌شود.

 علی ربیعی در ابتدای نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه مساله کرونا مساله اصلی ما در دولت است، اظهار کرد: تمام گزارشات حاکی از این است که تجمعات متاسفانه مراعات نمی‌شود و تصمیمات سخت‌تری در این زمینه انجام می‌شود. همچنین ستاد کرونا علت شیوع کرونا در هر شهر را مجزا بررسی می‌کند و همچنین برای اینکه شهرهای سفید وارد شرایط شیوع نشوند اقدامات و کنترل‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم با نظارت‌های دقیقی که صورت می‌گیرد کمتر شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم و قرار شد اگر مراکزی مراعات نکنند برای آنان یک بار تذکر و در صورت تکرار پلمب در نظر گرفته‌ شود.

 

خطر تروریسم در سوریه هنوز به طور کامل رفع نشده است

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که دیدار سرلشکر باقری در دمشق با رییس‌ جمهوری سوریه چه کمکی به بهبود اوضاع این کشور می‌کند، اظهار کرد: ما معتقدیم که خطر تروریسم هنوز به طور کامل رفع نشده است و تقویت جبهه نظامی مقاومت در برابر تروریسم و شتاب بخشیدن به آشتی ملی در سوریه سبب می‌شود که این کشور از خطر تروریسم و بازگشت مجدد آن دور شود.

 

اعلام آمادگی ایران برای آماده کردن سامانه پدافندی سوریه

ربیعی تاکید کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که سامانه پدافندی سوریه را با استفاده از تجهیزات بومی ایرانی برای تهدیدات هوایی آماده کنیم که در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام شد.

 

همراهی کره جنوبی با سیاست های آمریکا،‌ در ادامه روابط ما تاثیرگذار است

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات ایران برای بازپس‌گیری طلب ایران از کره جنوبی اظهار کرد: اقدام مسئولان کره جنوبی در این زمینه و همراهی‌شان با سیاست‌های آمریکا اگر ادامه پیدا کند و ما به نتیجه لازم در این زمینه نرسیم، ممکن است این موضوع در چگونگی ادامه روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

 

اگر مقاومت مسئولان سئول ادامه یابد،‌ پاسخ مقتضی می‌دهیم

سخنگوی دولت تصریح کرد: در صورتی که مقاومت غیرقابل توجیه مسئولان سئول ادامه پیدا کند ما پاسخ مقتضی را خواهیم داد و هم‌اکنون نیز در حال بررسی همه گزینه‌های سیاسی و حقوقی در این زمینه هستیم.

 

کره جنوبی بدهی‌اش به ملت ایران را بازگرداند

ربیعی گفت: امروز لازم است کره جنوبی بدهی‌شان به ملت ایران را که به خصوص در شرایط فعلی مورد نیاز جدی مردم ایران است را به ما بازگردانند و مروت و اخلاق تجارت را رعایت کند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره سخنان خویش و برخی مسئولان درباره  آنچه به عنوان «کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم ونزوئلا» مطرح شد و برداشت‌های متفاوتی از آن صورت گرفت، اظهار کرد: یک تفسیر سوء‌ای از سخنان من صورت گرفت که در یک مصاحبه با نشریه‌ای روسی بیان شد و تصور می‌کنم اشتباه در ترجمه باعث این برداشت شده باشد.

ربیعی ادامه داد: اصولاً موضوع و درخواست کمک به مردم ونزوئلا مطرح نبوده و از سوی دولت ونزوئلا هم بحث کمک ما مطرح نشده است. ما با ونزوئلا نیز مانند سایر کشورها تبادل تجاری داریم. شاید این تجارت هم به ما و هم به مردم ونزوئلا در شرایط تحریم کمک کند. به آمریکا هم اجازه نخواهیم داد که در این زمینه روابط تجاری دو کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

تجارت ایران و ونزوئلا مستثنی از قواعد تجاری نیست

سخنگوی دولت افزود: اما تجارت ایران و ونزوئلا مستثنی از قواعد تجاری نیست و به همان منوالی که در مورد صادرات هر کالا و هزینه‌های آن وجود دارد در مورد روابط ما با ونزوئلا نیز این قواعد و روندها برقرار است.

ادامه دارد ...

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه