ارسال به دیگران پرینت

سبقت کرونایی از ایتالیا | آمار مبتلایان ایران از ۲۴۳ هزار نفر گذر کرد

روز گذشته میزان کل مبتلایان کرونا در ایران با ثبت رقم ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر از رقم مبتلایان ایتالیا بیشتر شد و جای این کشور را در رتبه دهم دنیا گرفت. درحال‌حاضر، میزان مبتلایان کرونا در کشور ایتالیا به میزان ۲۴۱ هزار و ۶۱۱ نفر گزارش شده است.

سبقت کرونایی از ایتالیا | آمار مبتلایان ایران از ۲۴۳ هزار نفر گذر کرد

روز گذشته میزان کل مبتلایان کرونا در ایران با ثبت رقم ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر از رقم مبتلایان ایتالیا بیشتر شد و جای این کشور را در رتبه دهم دنیا گرفت. درحال‌حاضر، میزان مبتلایان کرونا در کشور ایتالیا به میزان ۲۴۱ هزار و ۶۱۱ نفر گزارش شده است.

پیش از این روند صعودی مبتلایان در ایران باعث شده بود که ایران از کشورهایی نظیر چین، آلمان و ترکیه نیز سبقت بگیرد.

روز گذشته، به رقم مبتلایان در کشور ۲۶۱۳ نفر افزوده شد و همچنین رقم فوتی‌های روزانه ۱۶۰ نفر گزارش شده است. در مجموع میزان کل فوتی‌های ایران ۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر ثبت شده است. ایران پس از هند، دومین کشور آسیایی از نظر ابتلا به کرونا است، اما پیش‌بینی می‌شود که پاکستان این جایگاه را در روزهای آینده از ایران بگیرد. درحال‌حاضر این کشور ۲۳۱ هزار بیمار را شناسایی کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران در جایگاه بیشترین مبتلایان کرونا به رده دهم صعود کرد و جای ایتالیا را گرفت. ایتالیا، یکی از قطب‌های اولیه کرونا محسوب می‌شد که در ابتدای شیوع کرونا آمار قابل‌توجهی در تعداد مبتلایان ثبت کرده بود. اما این روند در ماه‌های اخیر متوقف شده و میزان مبتلایان روزانه این کشور طی هفته‌های اخیر کمتر از ۳۰۰ نفر در روز بوده است.

این درحالی است که در زمان اوج بیماری میزان مبتلایان این کشور به بیش از ۶ هزار نفر در روز نیز رسیده بود. روند کاهشی مبتلایان در ایتالیا تقریبا از اوایل ماه آوریل (هفته اول اردیبهشت) آغاز شد، این کشور توانست با اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های سراسری تا حدود قابل‌توجهی از میزان شیوع این بیماری بکاهد. حتی روند نزولی این بیماری باعث نشد که محدودیت‌های اجتماعی به سرعت سرجای خود بازگردد و اوضاع در ایالت‌های این کشور تحت کنترل قرار گرفته است.

درحال‌حاضر رقم بیماران فعال در این کشور ۱۴ هزار نفر اعلام شده است، درحالی‌که در زمان پیک این بیماری ۱۰۷ هزار بیمار در این کشور وجود داشت. یکی دیگر از روش‌هایی که ایتالیا را برای مبارزه با بیماری کرونا همراهی کرد، انجام تست‌ها با ظرفیت بسیار بالا بوده است. این کشور تاکنون ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تست انجام داده که به ازای یک میلیون جمعیت، ۹۳ هزار تست انجام شده است. این رقم برای کشور ما ۲۱ هزار نفر بوده است. نکته دیگر این است که بخش قابل‌توجهی از تست‌های مربوط به کرونا در ابتدای شیوع این بیماری انجام شد و این کشور توانست مبتلایان را در سطح گسترده‌ای شناسایی کند. در واقع دسترسی این کشور به کمک‌های بین‌المللی باعث شد که ظرفیت تست‌گیری خود را به شکل ویژه‌ای افزایش دهد و در نتیجه میزان مبتلایان به کرونا را شناسایی کند. درحال‌حاضر کل بیماران در وضعیت وخیم ۷۴ نفر گزارش شده که یک درصد کل مبتلایان را تشکیل می‌دهد. البته این کشور تاکنون حدود ۳۵ هزار فوتی ناشی از کرونا را ثبت کرده است که نسبت به کشور ما آمار بسیار بالاتری است. در حقیقت این کشور به علت بالا بودن میانگین سن جمعیتی آسیب بالاتری از شیوع کرونا داشته است.

 میانگین سنی این کشور ۴۷ سال است که این رقم برای کشور ما ۳۲ سال گذشته شده است.

 اما درحال‌حاضر فوتی‌های روزانه این کشور به زیر ۲۰ نفر رسیده است. در واقع سیاست‌های اتخاذ شده در این کشور باعث شده که تنها یک پیک بیماری در این کشور شناسایی شود. در مقایسه با این کشور ایران، موج دوم بیماران و فوتی‌ها را تجربه کرده است. روز گذشته اعلام شد که میزان کل بیماران با وضعیت وخیم کشور به رقم ۳۲۰۱ نفر رسیده است.

این رقم نسبت به روز قبل افزایش ۳۳ نفری را تجربه کرده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که روز گذشته ۲۵ هزار و ۲۷۶ تست در کشور انجام شده است و نسبت مبتلایان به آزمایش‌های روزانه ۳/ ۱۰ درصد گزارش شده است. این رقم نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ آزمایش نتیجه ۱۰ نفر مثبت می‌شود. همچنین از تعداد مبتلایان جدید روز گذشته ۵۶ درصد در بیمارستان بستری شدند. در دیگر نقاط جهان به‌نظر می‌رسد که علاوه‌بر آمریکا و روسیه، کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین هند در حال حاضر وضعیت بسیار نامناسبی دارند. برزیل با مجموع بیش از یک میلیون و ۹۸۳ هزار مبتلا در رتبه دوم مبتلایان بعد از آمریکا قرار گرفته است.

علاوه‌بر برزیل، پرو، شیلی و مکزیک در بین ۱۰ کشور جهان با بیشترین آمار ابتلا قرار دارند. پرو با مجموع بیش از ۳۰۲ هزار مبتلا در رتبه پنجم، شیلی با بیش از ۲۵۰ هزار مبتلا در رتبه هفتم و مکزیک با بیش از ۲۶۵ هزار بیمار در رتبه نهم جدول ابتلاهای جهانی قرار دارند. روسیه نیز در بیست و چهار ساعت گذشته بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مبتلای جدید گزارش کرده که تعداد مبتلایان کل این کشور را به ۶۸۷ هزار و ۸۶۲ نفر رسانده است. البته روسیه در زمینه تست‌گیری از کشورهای موفق جهان به‌شمار می‌رود و با ثبت بیش از ۲۱ میلیون و ۳۳۵ هزار تست عملکرد مناسبی داشته است.

هند نیز در حال حاضر از جمله کشورهایی است که روند شیوع در آن‌ همچنان صعودی است. در حال حاضر هند با شناسایی ۶۹۹ هزار و ۴۰۲ مبتلا جایگاه سوم در جدول ابتلاهای جهانی و جایگاه نخست در آسیا را دارد. از نظر تعداد تست نیز با اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تست در این کشور انجام شده، از نظر تعداد تست به ازای یک میلیون جمعیت، آمار چنان مناسب به‌نظر نمی‌رسد. باید دید که آیا هند تبدیل به کانون دوم شیوع بیماری در آسیا خواهد شد یا خیر؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه