ارسال به دیگران پرینت

بازآرایی حوزه بهداشت برای مقابله با کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بازمهندسی و استمرار خدمات بهداشتی با کیفیت بالاتر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازآرایی حوزه بهداشت در دستور کار است.

بازآرایی حوزه بهداشت برای مقابله با کرونا

 صبح پنج شنبه جلسه مشترک فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با حضور محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و جمعی از معاونین و مسئولان بهداشتی با هدف به روز رسانی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کلانشهر تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: کرونا ثابت کرد که باید نسبت به بازنگری و بازآرایی حوزه بهداشت اقدامات لازم در کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: ارتقا سلامت جامعه در گرو بهداشت است به این معنی که اگر جهشی در سطح سلامت مردم جامعه ایجاد شود بی تردید باید از فیلترهای بهداشتی عبور کند.

زالی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ضرورت ارائه برنامه‌ای راهبردی در این حوزه را خواستار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران باز مهندسی و استمرار خدمات بهداشتی با کیفیت بالاتر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازآرایی حوزه بهداشت در دستورکار است.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به این که آمار نحوه شیوع اپیدمی کرونا از ابعاد مختلف دارای اهمیت است خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌ها مبنایی برای تصمیم گیری ها و ارائه برنامه‌های آتی برای اعمال محدودیت‌ها خواهد بود.

زالی از نقش راهبردی اطلاعات و داده‌های آماری برای کنترل بیماری‌ها در کشور خبر داد و افزود: جایگاه آمار ملی و بین المللی می‌تواند ادامه نحوه مدیریت ایپدمی ها را روشن‌تر کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران استمرار طرح‌های مختلف همانند فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری و لکه گیری و تشدید قوانین نظارتی با هدف کاهش اپیدمی کووید ۱۹ را مورد تاکید قرار داد و از تلاش‌های شبانه روزی ایثارگران حوزه بهداشتی کشور قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم محدویت‌های مختلف کشور در حوزه بهداشت باید غربالگری‌ها در سطح مطلوب‌تر اجرا و نقشه پوشش جامع غربالگری کشور تکمیل شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ادامه اهمیت تأمین زیرساخت‌های IT ، الکترونیک و نرم افزاری را راه حل مناسبی برای ارتقا حوزه بهداشت ذکر کرد.

زالی، اهمیت وحدت رویه از سوی معاونین بهداشتی را خواستار شد و تأمین نیروی انسانی جدید و اصلاح ساختارها را مورد تاکید قرار داد.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، نیز در ادامه با اشاره به اهمیت جمع آوری اطلاعات بیماران و فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ توضیحات مبسوطی درباره سامانه‌های مختلف حوزه بهداشت کشور و نحوه ثبت اطلاعات و دادهای آماری ارائه داد.

وی ارائه آمارهای واحد از منابع معتبر رسمی را ضروری ذکر کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا بالاترین پوشش آماری را در اختیار داشته باشیم.

گویا در ادامه نقش پررنگ رسانه‌ها را برای ارتقا سطح اعتمادسازی مردم مورد توجه قرار داد و گفت: رسانه‌ها باید ضمن شفاف سازی و پرهیز از هرگونه سیاست زدگی اطلاعات درست را به مردم انتقال دهند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایجاد سازوکاری با هدف یکسان سازی ورودی دادهای اماری خصوصاً در بخران کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گویا در بخش دیگری تجمع اطلاعات آماری مبتلایان، بستری شدگان و مرگ و نیره‌ای ناشی از کرونا را از سوی معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار شد.

در بخش دیگری از این جلسه تأمین منابع، ارتقا زیرساخت‌های IT، تقویت نظام مراقبت‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، به روز رسانی تحلیل‌ها، ایجاد تدابیر لازم درباره کاهش مسافرت‌های غیر بین شهری و تلاش برای اطلاع رسانی قوی‌تر و حساس سازی بیشتر مردم مبنی بر درک خطرات کرونا از جمله مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد و مورد گفتگو قرار گرفت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه