ارسال به دیگران پرینت

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده طبری | دانیال زاده: سال ۹۵ به «حسین فریدون» رشوه دادم

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده طبری | دانیال زاده: سال ۹۵ به «حسین فریدون» رشوه دادم

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

رییس دادگاه در ابتدا با بیان این نکته که جلسه دادگاه علنی است، از متهم دانیال زاده خواست که در جایگاه حاضر شود.

دانیال زاده : در سال ۹۵ به «حسین فریدون» رشوه دادم

متهم دانیال زاده: اتهاماتی وارد شد، گفتند در سال ۸۹ و ۹۰ پرونده داشتم. از نماینده دادستان خواهش می‌کنم پرونده را بدهند بازنگری شود. نماینده دادستان گفت از بانک‌ها تسهیلات گرفتم، وثیقه نداشته‌ام و گران نمایی کرده‌ام، اما تسهیلاتی که از بانک گرفتم معادل ۱۰ برابر آن، وثیقه گذاشتم.

اگر بانک‌ها آمدند و گفتند من در ازای تسهیلات ۱۰۰ هزار تومان هم وثیقه ندادم هرچه گفتند به روی چشم، من به یکی از بانک‌ها ۲۴۰ میلیارد بدهکارم و ۱۰ هزار میلیارد از وثایقم در اختیار آن‌ها و در بورس است. تسهیلاتی که از بانک‌ها گرفته‌ام ۷۶۰، ۴۰۰ و ۲۴۰ میلیارد تومان است.

در سال ۸۷، ۵۶۰ میلیارد تومان ضرر کردم. در سال ۹۱ به کل سیستم بانکی ۵۱۹ میلیارد تومان بدهی داشتم و آن باعث شد که یا تسهیلات بگیرم یا نیرو‌ها را بیرون بی‌اندازم، اما این کار (بیرون انداختن نیروها) را نکردم.

به غیر از خانوار خود ۵ هزار خانواده دیگر نیز از کنار کارخانه‌های من درآمد دارند.

رییس دادگاه خطاب به متهم دانیال زاده گفت: فیلمی که پخش شد جزئی از دلایل بوده است و شما اکنون برای توضیحات در خصوص آن در جایگاه قرار گرفتید.

در سال ۹۵ به حسین فریدون رشوه دادم و تصاویری که پخش شد مربوط به این پرونده نبود.

دانیال زاده: طبری هیچگونه کاری برای من نکرده است/ در پایان سال ۹۰ منزلی را با طبری تهاتر کردم، اصلا طبری را ندیدم

متهم دانیال زاده: پرونده‌ای که به خاطر آن در اینجا ایستاده‌ام، پرونده‌ای در مورد طبری است.

۵۹ مبایعه نامه وجود دارد و ۵۹ نفر از من ملک خریداری کردند که به دادگاه تقدیم می‌شود.

در پایان سال ۹۰ منزلی را با طبری تهاتر کردم. اصلا طبری را ندیدم، در پایان سال ۹۱ یک روز طبری را ۲۲ بهمن که از خانه بیرون می‌آمد دیدم، خواهش دارم ۵۹ قولنامه و مبایعه نامه بررسی شود، چرا که عین ۵۹ نفر را حتی در محضر هم ندیده‌ام.

نماینده دادستان به نکات خوبی اشاره می‌کند و به او تبریک می‌گویم ممکن است بگوید که به نام فرزندم بوده است، اما حتی فرزندم نیز در محضر حاضر نشده و این کار‌ها را مباشر من انجام می‌دهد. تهاتری که طبری انجام داده با مباشر من بوده و با من نبوده است.

نماینده دادستان گفته است دانیال زاده ارز کشور را برای لوازم بهداشتی گرفته است و هیچوقت کالای غیرمجاز یا دست دوم وارد نکرده‌ام.

نماینده دادستان در واکنش به دفاعیات متهم دانیال زاده گفت: من از وزارت اطلاعات نقل کردم.

متهم دانیال زاده ادامه داد: شخصی واحدی خریده و به واسطه صحبت‌های آن فرد می‌گویند گران فروشی یا ارزان فروشی کرده‌ایم، وقتی منزلی را از من ۲۳ میلیارد تومان خرید گرفتار شد، ۳ میلیارد بدهکار بود که آن را بخشیدم.

قاضی بابایی خطاب به متهم دانیال زاده: متهم طبری چه خدمتی به شما کرده است؟

متهم دانیال زاده در پاسخ گفت: طبری هیچگونه کاری برای من نکرده است. سالهاست در این مملکت خدمت می‌کنم و هیچوقت از هیچکس تقاضای کمک نکردم و پاسخگوی اعمالم بودم.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      درمورد مفصدان اقتصادی قاضی دادگاه نباید یک زره به این نامردان گذشت کرد چونکه این افراد با نام و شغل خود خون این ملت را مثل زالو مکیدن یک کارمند و بازنشسته برای 50میلیون چقدر خواهش میکند و سپرده هم دارد ریس بانک با خواهش کردن وام را میدهد اما این ذرات دولتی با هزار میلیارد ناراضی هستند مملکت متعلق به این میکروب ها است نه فقرا و ایثارگران

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه