ارسال به دیگران پرینت

باور قوی بودن علت ابتلای بیشتر مردان به کرونا است

کارشناس مسئول سالمندان و میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باور غلط مردان مبنی بر برتر و قوی تر بودن نسبت به زنان باعث رعایت کمتر اصول بهداشتی و درنهایت ابتلای بیشتر آنان به ویروس کرونا می شود.

باور قوی بودن علت ابتلای بیشتر مردان به کرونا است

محدثه معصومی  افزود: مسئولیت شغلی و خانوادگی و مسائل فرهنگی در سلامت مردان تاثیرگذار هستند.

وی مسائل فرهنگی را یکی دیگر از عوامل ابتلای مردان به کووید 19 دانست و گفت: از جمله مهم‌ترین چالش‌ها، باور غلط مردان مبنی بر برتر و قوی تر بودن خودشان نسبت به زنان است به همین دلیل به مراکز درمانی کمتر مراجعه می کنند و به رعایت اصول بهداشتی تعریف شده مانند شست و شوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک و دستکش کمتر از زنان اهمیت می دهند که سبب ابتلای بیشتر مردان نسبت به زنان به بیماری ویروس کرونا می شود.

معصومی با اشاره به پروفایل اجتماعی و مسئولیت شغلی مردان گفت: شاغل بودن بیشتر مردان به عنوان نان آور خانواده سبب می شود که تماس های آنان با محیط خارج از خانه بیشتر از سایر افراد خانواده باشد و در معرض خطر بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

وی ادامه داد: مردان برای حفظ سلامت خود در دوران شیوع کرونا باید بنا را بر آن بگذارند که اطرافیان آن ها از فامیل، همسایه، همکار، دوست و آشنا تا پزشک، معلم، مغازه‌دار، راننده و ... آلوده هستند چرا که تنها با پذیرش این اصل، حفاظت شخصی و حداکثر اصول بهداشتی و احتیاطات همه جانبه رعایت می شود.

معصومی با بیان اینکه اغلب شغل های در معرض خطر مردانه هستند، افزود: کارکنان خدمات بهداشتی و درمان، کارکنان کفن و دفن، مسئولین و کارکنان فرودگاه ها و شرکت های هوایی و ریلی و همچنین کارکنان وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی، مرزبانان، کارکنان جمع آوری زباله، پسماند و یا فاضلاب از جمله کارکنان در معرض مواجهه بیشتر با کرونا ویروس هستند.

معصومی به اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای محافظت از کارگران در برابر مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ابتلای کارگران به ویروس کرونا به نوع کار آن ها و ریسک مواجهه با آن کار از جمله پتانسیل ارتباط با افراد آلوده و آلودگی محیط کار بستگی دارد بنابراین کارفرمایان باید استراتژی های کنترل عفونت را با شیوه‌های کار ایمن و وسایل حفاظت فردی اتخاذ کنند تا از مواجهه کارگران به بیماری پیشگیری شود.

کارشناس مسئول سالمندان و میانسالان تاکید کرد: برای جلوگیری از مواجهه شغلی با ویروس کرونا، کارفرمایان ملزم هستند که به کارگران در زمینه اجزای پیشگیری از آلودگی از جمله وسایل حفاظت فردی آموزش دهند و در محیط کار نیز اصول پیشگیری از بیماری کووید 19 جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه عموما مردان مسئول خرید مایحتاج خانواده هستند، ادامه داد: با توجه به این موضوع، مردان در معرض خطر بیشتری هستند بنابراین خرید باید به منظور تامین مواد اصلی مورد نیاز از جمله مواد شوینده، ضدعفونی کننده بهداشتی و دارویی و مواد غذایی صورت بگیرد و تعداد دفعات خرید نیز به حداقل ممکن برسد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه