ارسال به دیگران پرینت

چگونه از گزند کرونا در جلسه امتحان در امان بمانیم؟

به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر مراکز طبخ و توزیع غذا بازگشایی شدند. هر چند به نظر می‌رسد که این رفع محدودیت‌ها زیان‌هایی هم به دنبال داشته باشد اما چطور می‌شود به زندگی روزمره و عادی بازگشت؟

چگونه از گزند کرونا در جلسه امتحان در امان بمانیم؟

 با باز شدن مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر محل‌های کاری، استفاده مردم از مترو روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به طوری که الان مترو تبدیل به کانون اصلی کرونا حصوصا در تهران شده است.

متروها! یکی از محل‌های تجمع سرشار از ویروس که در روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا بسیار خلوت‌تر از آن چه امروز مشاهده می‌کنید بود، الان تبدیل به ظرفی سرشار از ویروس شده که حتی افرادی را که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند هم در خود غرق می‌کند. دکتر محبوب فر در این باره به مردم توصیه‌هایی می‌کند: «یکی دیگر از مهم‌ترین مراکزی که ویروس کرونا در آن جا منتشر می‌شود، همین وسایل حمل و نقل عمومی است. اجرای طرح ترافیک در شهرهای بزرگ باید تا عادی‌سازی کامل شرایط، به تعویق بیفتد تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به حداقل برسد.»

وی همچنین ادامه می‌دهد: «ساماندهی قطارها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی باید به طریقی باشد که از تجمع بیش از اندازه جلوگیری و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. شرایط ازدحام جمعیت را باید دولت، شهرداری و وزارت بهداشت کنترل کنند تا از تجمع و گسترش بیشتر ویروس جلوگیری شود. آن‌ها همچنین باید سلامت مردم را باید از طریق نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تضمین کنند. همچنین برای استفاده از این وسایل حمل و نقل، نپوشیدن ماسک و دستکش باید اکیدا ممنوع شود.»

 

چه کنیم که در هنگام برگزاری امتحانات حضوری از گزند ویروس کرونا در امان باشیم؟

با پیشنهاد وزارت آموزش پرورش و وزارت علوم، ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات پایه نهم و دوازدهم دبیرستان، حضوری، و حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات در دانشگاه‌ها به عهده خود دانشگاه گذاشته شد. طبیعتا تجمع دانش آموزان و دانشجویان در محیطی بسته، باعث گسترش هر چه بیشتر ویروس می‌شود و در این میان، افراد اعم از دانش آموز یا دانشجو، والدین و کادر اداری باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی سنگ تمام بگذارند.

به نظر این اپیدمیولوژیست، مدارس و دانشگاه‌ها باید جزو آخرین محل‌های تجمعی باشند که رفع محدودیت می‌شوند. وی می‌گوید: «با توجه به این که برخی والدین نگران روند تحصیل فرزندانشان بودند، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، چاره‌ای جز بازگشایی نداشت. اگر دانش آموز احساس می‌کند که حضور در کلاس‌های عملی و جبرانی برایش ناگزیر است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در کلاس درس حضور پیدا کند و مراودات را به حداقل رسانده و استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکند.»

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه