ارسال به دیگران پرینت

نماینده آمریکا در امور ایران:

زمانی از مکانیسم ماشه استفاده می کنیم که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تمدید نشود

«برایان هوک» مسوول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی آنلاین ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما علیه ایران را تکرار کرد.

زمانی از مکانیسم ماشه استفاده می کنیم که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تمدید نشود

هوک در یک وبینار آنلاین که عصر سه‌شنبه توسط «بنیاد هریتیج» برگزار شد، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و مدعی شد که تحریم‌های آمریکا «نتایج عالی» به بار آورده و تهران را از میلیاردها دلار درآمد محروم کرده است.

وی در حالی مدعی شد که ایران کشوری منزوی و بدون کمک در جهان است که ارسال پنج کشتی حامل سوخت به ونزوئلا در ماه اخیر عصبانیت مقام‌های آمریکایی را به همراه داشته و به رغم همه تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن، ایران موفق به تامین سوخت مردم ونزوئلا شد.

مقام آمریکایی همچنین تهدید کرد که در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را که در مهرماه سال جاری منقضی می‌شود، تمدید نکند واشنگتن از "گزینه‌های حقوقی مثل مکانیسم ماشه" استفاده خواهد کرد.

ادعای هوک در حالی است که آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به صورت رسمی از برجام خارج شده و دیگر جزو مشارکت‌کنندگان این توافق به شمار نمی‌آید و امکان استفاده از مکانیسم‌های موجود در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که تاییدکننده برجام است، را ندارد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه