ارسال به دیگران پرینت

وضعیت تبریز در زمینه کرونا به حالت هشدار رسید

فرماندار تبریز در مورد آخرین وضعیت تبریز در زمینه کرونا گفت: متاسفانه دوباره وضعیت تبریز به حالت هشدار رسیده است.

وضعیت تبریز  در زمینه کرونا به حالت هشدار رسید

هروز مهدوی در تبریز ، در مورد آخرین وضعیت تبریز در زمینه کرونا اظهار داشت: متاسفانه دوباره وضعیت تبریز به حالت هشدار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه‌ای که امروز داشتیم تصمیم گرفتیم استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس‌ها و... همچنان اجباری باشد، ابراز داشت: در صورت عدم مراعات مردم و عدم مراعات اصنافی که اجازه فعالیت یافته‌اند، سخت‌گیری‌ها دوباره تشدید خواهد شد.

فرماندار تبریز برخی از محلات آلوده تبریز که به مرز هشدار رسیده‌اند را نام برد و گفت: محلات ولیعصر، خطیب، عباسی، ارم، حاشیه شهر و... از جمله مناطق آلوده‌تر تبریز هستند که از شهرداری خواسته‌ایم تا با بلندگوهای سیار، پیام‌ها و آژیرهای هشدار را پخش کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بستری بیماران مبتلا به کرونا در تبریز 50 درصد کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونا هم 50 درصد کاهش داشت اما شیب مبتلایان صعودی است.

مهدوی با بیان اینکه در ستاد مقابله با کرونا تصمیم بر این شد که شهربازی‌ها هم بعد از سایر صنوف با رعایت پروتکل‌های مصوب از 16 خرداد آغاز به کار کنند، گفت: کافی‌شاپ و گیم نت‌ها هم باید با یک چهارم ظرفیت خود فعالیت کنند.

وی دستورالعمل بازگشایی رستوران‌ها را هم یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: در رستوران باید فاصله یک متری از طرفین رعایت شود و از تمامی ظرفیت رستوران‌ها نیز برای حفظ فاصله استفاده نشود.

فرماندار تبریز از بازگشایی مساجد این شهر خبر داد و اظهار داشت: مساجد فقط برای نماز جماعت باز خواهد بود و برگزاری سایر مراسمات ممنوع بوده که به‌شدت در این زمینه نظارت می‌کنیم.

وی ساعات کاری ادارات را همچون ابتدای ایام آغاز شیوع کرونا از ساعت 7.5 تا 13.5 عنوان کرد و افزود: ادارات نیز ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند و باید مراجعین را هم ملزم به استفاده از ماسک و سایر لوازم بهداشتی کنند.

مهدوی از کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا در تبریز خبر داد و گفت: آلودگی نوجوانان و جوانان در سنین 15 تا 25 سال افرایش یافته و این نشان می‌دهد باید مراقبت خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و... جدی گرفته شود.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه