ارسال به دیگران پرینت

زالی: استفاده از ماسک در مترو ضروری است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تاکید کرد: استفاده از ماسک در مترو می تواند مانع سرایت و گسترش ویروس کرونا شود.

زالی: استفاده از ماسک در مترو ضروری است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تاکید کرد: استفاده از ماسک در مترو می تواند مانع سرایت و گسترش ویروس کرونا شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می شوند گفت:

با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که در روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از این ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم، طبیعی است تامین این تعداد ماسک دشوار است که براساس مصوبه ستاد ملی، وزارت صمت( صنعت معدن و تجارت) مسوولیت این کار را برعهده گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد پس از انجام مقدمات، تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام شود و با قیمت یارانه ای و مناسب در مبادی ورودی مترو در اختیار افراد قرار داده شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم و شرایط تسهیل شده برای تهیه ماسک خاطرنشان کرد که با هماهنگی های لازم قرار است مکانیسمی برای ایجاد پایانه های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شود.

زالی به شهروندان تهرانی که از مترو و ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند توصیه کرد:

اگر به ماسک دسترسی ندارید برای محافظت خود از ماسک های پارچه ای که در منزل تهیه می شود استفاده کنند.

بستری ۲۷۴ بیمار کرونایی در بخش های عادی بیمارستان های پایتخت

زالی همچنین گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع بیمارستان های تهران که بیماران کرونایی را پذیرش می کنند، بالغ بر ۲۷۴ مورد جدید در بخش های عادی بستری شدند.

وی ادامه داد: ۸۰ بیمار نیز در بخش های ویژه بستری شدند و ۵۰۲ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: آمار بستری بیماران جدید در بخش های ویژه با روزهای اخیر تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد.

زالی افزود: در مورد میزان مراجعان مجموعا بالغ بر سه هزار و ۱۴۲ نفر به مجموعه بخش های درمانی ما مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش عادی بستری شده و ادامه درمان مابقی که شدت بیماری آنان کمتر بود به شکل سرپایی انجام شد.

وی ادامه داد: حدود ۳۴۰۰ نفر نیز به مراکز جامعه سلامت شهر تهران مراجعه کردند که معمولا این افراد علائم خفیف تری دارند و این افراد با دریافت توصیه های بهداشتی شامل قرنطینه سازی و محدودیت تردد به منزل مراجعه کردند.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه