ارسال به دیگران پرینت

نیکزاد منتخب مجلس یازدهم:

رییس مجلس اداره کننده جلسه است تصمیم‌گیر نهایی نیست،

بی تعارف مردم از قوه مجریه رضایت ندارند.

 رییس مجلس اداره کننده جلسه است تصمیم‌گیر نهایی نیست،

علی نیکزاد نماینده منتخب اردبیل در مجلس یازدهم  در مورد وظایف و اختیارات رئیس مجلس گفت: مردم به نمایندگان رای داده‌اند که این رای بسیاری ارزشمند است و عزتی که نمایندگان دارند از رای مردم است، رییس مجلس و هیئت رییسه مجلس نیز باید بدانند عزتی که دارند از رای نمایندگان است؛ پس بنابراین اساس مجلس بر مشورت و پذیرفتن رای است.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت دوم احمدی نژاد در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: رییس مجلس باید با مشورت و رایزنی با نمایندگان تصمیم بگیرد برای اینکه نمایندگان اگر تکریم نشوند و حس مشارکت جویی نداشته باشند و عملا قبول نداشته باشند رای شان اثرگذار است، پس چرا مجلس تشکیل شده است؟

کاندیدای احتمالی ریاست مجلس یازدهم افزود: رییس مجلس و هیئت رییسه باید بدانند که عزت شان از رای نمایندگان است و رییس مجلس باید نگاهش نماینده محور و بر اساس حفظ عزت نمایندگان باشد و بر همین اساس امورات را پیش ببرد.

استاندار سابق اردبیل خاطر نشان کرد: اینکه این فکر جا افتاده است که تصمیم‌گیر نهایی در مجلس رییس مجلس است را قبول ندارم، در قانون وظایف و اختیارات رییس مجلس مشخص است، رییس مجلس باید در اداره مجلس  طبق آئین نامه داخلی عمل کند، در واقع رییس مجلس باید روابط بین نمایندگان را تنظیم کند و در نهایت به رای آنها تکمین کند.

وی گفت: مجلس یک وزارتخانه نیست که تمامی نقطه نظرات معاونین و مدیران شنیده شود و سپس تصمیم گیر نهایی وزیر باشد، حتی در دولت هم این گونه رفتار نمی شود. البته در دولت همه نقطه نظرات وزرا و معاونین بیان می شود و بعد رییس جمهور نقطه نظرات اش را بیان می کند و سپس برای هر موضوعی رای گرفته می شد و اگر رای اکثریت را نداشته باشد مصوب هیئت دولت نمی شود. در مجلس هم این گونه است ما نمی توانیم این را هضم کنیم که تصمیم گیر نهایی رییس مجلس است.

منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم تاکید کرد: وقتی ما در کنار هم می نشینیم بر عدالت، صداقت، توانمندی، سلامت، تدین و توانمندی و مدیریت یک فرد به صورت نسبی و نه مطلق ایمان داریم که به وی رای می دهیم، آن فرد نیز باید آن را حفظ کند.

ملاک در مجلس رای نمایندگان است و رییس مجلس تصمیم گیر نهایی نیست و بلکه اداره کننده جلسه است و باید رای و نظر نمایندگان را در هر صورتی چه مصوبات و چه سایر موارد ملاک و معیار قرار دهد.

این وزیر دولت دهم همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در صورت ریاست مجلس تا چه اندازه رویکرد تعاملی با دولت برای حل مشکلات فعلی کشور خواهید داشت ،گفت: مجلس برای این تشکیل می شود که به نیابت از مردم مطالبات به حق مردم را مورد پیگیری قرار دهد، مجلس علاوه بر قانونگذاری باید به اجرای صحیح آن نظارت کند، این دولت که مستقر است باید خود را برای کارهای مهم آماده کند، در نحوه اداره کشور دولت باید ایفای نقش کند .بی تعارف مردم از قوه مجریه رضایت ندارند.

این نماینده اصول‌گرا ادامه داد: ما در انتخابات، کف خیابان بودیم و می دانیم مردم از دولت رضایت ندارند، مشکلات معیشتی، عدم اشتغال و مسکن و همچنین مشکلاتی در بخش های بروکراسی اداری دارند و در عین حال خواستار عزت مندی برای خودشان هستند.

این کاندیدای ریاست مجلس گفت: مردم معتقدند که اقداماتی که در عرصه بین المللی انجام شده است، سبب تحقیر مردم ایران  شده است؛ بنابراین ما باید به دنبال یک برنامه تحول زا و کارآفرین و ثروت آفرین برای مردم باشیم، باید از این تنبلی، رخوت و سستی بیرون بیاییم، همین گونه که در بحث کرونا دولت وسط میدان آمده است و همه نیز کمک می کنند که کرونا را جمع و جور کنند در بحث اقتصاد نیز نیاز به چنین اقدامی داریم.

وی تاکید کرد: یک مجلس انقلابی با رویکرد جهادی و با تفکر انقلابی یک دولت فعال و پای کار را می خواهد، بنابراین مجلس یازدهم در کنار مردم خواهد بود و غیر از این نباید باشد چرا که مردم به نمایندگان رای دادند که مشکلات شان برطرف شود، با محافظه کاری و کم کاری و بده بستان نمی توان مشکلات مردم را حل کرد.

وی افزود: باید از کسانی که در دولت موفق بودند، تشکر شود و کسانی که موفق نبودند نیز باید رویکردشان را عوض کنند و مجلس نیز نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه ریل گذاری کند،در کنار دولت بایستد  و در کنار دولت مشکلات را رفع کند البته به شرطی که دولت تمام قد پای کار بیاید و در این مدت باقی مانده کارهای اساسی را انجام دهد که در تاریخ بماند و این کارها در نزد مردم و به کام مردم شیرین بیاید.

منتخب مردم اردیبل در مجلس یازدهم گفت: مشکلات مردم با قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط نمایندگان و همچنین تلاش مجدانه قوه مجریه حل می شود و اگر این اتفاق نیفتد، تشکیل مجلس انقلابی به چه درد می خورد؟ باید یک مجلس انقلابی تشکیل شود و دولت نیز رویه اش را عوض کند و کارهایش را جدی بگیرد و کمربندها را نیز محکم ببندد ،تا مجلس و دولت دست در دست هم بتوانند کاری را برای مردم انجام دهند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: قانون تکلیف دولت و مجلس را مشخص کرده است اما مردم عالی ترین، بهترین و عادل ترین داور هستند که ببینند چه کسی کم کاری می کند و مجلس باید  بدون لابی و بدون کتمان واقعیت و با رعایت حدود قانونی، انسانی و شرعی به تکلیف اش عمل کند. دولت هم اگر مشکلی دارد و گیر قانونی دارد به مجلس رجوع کند تا دست اش باز باشد که برای مردم کاری را انجام دهد و این برای آینده و آخرت دولتمردان نیز خوب است. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه