ارسال به دیگران پرینت

یک روزنامه انگلیسی:

درخواست بن سلمان از نخست وزیر عراق برای میانجیگری با ایران کرد

روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» امروز (پنجشنبه) فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخواستی را به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای از سرگیری میانجیگری با ایران ارسال کرده است.

درخواست بن سلمان از نخست وزیر عراق برای میانجیگری با ایران کرد

این روزنامه در گزارشی که «المعلومه» منتشر کرد، نوشت: نخستین تماسی که الکاظمی پس نخست وزیری دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود که از وی خواسته بود میانجیگری با ایران را از سر بگیرد.

به ادعای میدل ایست آی، گرچه بن سلمان، الکاظمی را از همه گزینه‌های دیگر نزدیک تر به خود می‌داند اما از سرگیری گفت و گو بین واشنگتن و تهران خبر راهبردی خوبی برای عربستان سعودی نیست.

به نوشته این نشریه، ولیعهد برای پایان دادن به تحریم‌های قطر به مدت سه سال تحت فشارهای شدید آمریکا قرار دارد و به این منظور امیر کویت وزیری را برای آغاز اقدام‌های میانجیگری به قطر اعزام کرد.

این روزنامه به نقل از یک مسئول عراقی با بیان اینکه ترامپ تا زمانی که به نام خود تمام شود مانع گفت و گو درمورد توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نمی شود، تاکید کرد که این می تواند به مذاکراتی منجر شود که به توافق های بیشتر میان واشنگتن و تهران دامن خواهد زد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اوایل هفته جاری در تماس تلفنی با الکاظمی انتخاب وی را به عنوان نخست وزیر عراق تبریک گفت.بن سلمان در این تماس تلفنی از مصظفی الکاظمی برای انجام دیدار رسمی به ریاض دعوت کرد.

الکاظمی بامداد پنجشنبه گذشته به دنبال کسب رای اعتماد کابینه اش در پارلمان عراق به عنوان نخست وزیر جدید عهده دار امور اجرایی این کشور شد.

وی بعد از ظهر همان روز در آیین رسمی که در کاخ نخست وزیری بغداد برگزار شد، وظایف و مسوولیت دولت را از سلف خود «عادل عبدالمهدی» بر عهده گرفت.

الکاظمی در این آیین گفت: ما سوگند خورده ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیام بفرستیم که این دولت برای تأمین نیازهای زندگی مناسب و معقول، کوشش خواهد کرد.

دولت الکاظمی ساعاتی پس از کسب رأی اعتماد پارلمان، با استقبال گسترده بین المللی رو به رو شد.

از مجموع ۲۳ وزیر؛ پارلمان عراق در نشست خود به ۱۵ وزیر رأی اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه