ارسال به دیگران پرینت

یک سوم قربانیان تصادف رانندگی در مازندران عابران پیاده هستند

پزشکی قانونی مازندران با انتشار گزارش سالانه تلفات تصادفات رانندگی در استان اعلام کرد که ۳۴ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از تصادفات سال گذشته در استان مربوط به عابران پیاده بوده است.

یک سوم قربانیان تصادف رانندگی در مازندران عابران پیاده هستند

بنا بر این گزارش که روز شنبه منتشر شد ، پارسال در مجموع ۶۵۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در مازندران جان باختند که ۲۲۵ نفر عابر پیاده بودند.

مرگ عابران پیاده بر اثر تصادفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ چهار درصد افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش مشخص شده است که بیشترین فوتی عابران پیاده در مازندران به ترتیب مربوط به ماه های  خرداد و  مرداد بوده است. 

بابل با ۲۹ نفر بیشترین و رامسر با سه نفر کم ترین آمار فوتی عابران پیاده را داشتند.

گزارش جدید پزشکی قانونی مازندران این نکته را بار دیگر یادآور کرده است که جاده های مازندران هر سال بیشتر از سال قبل برای عابران پیاده خطرناک می شود.

پیش از این اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که ۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ عابرین پیاده در مازندران در محل‌های غیر ایمن و خط کشی نشده رخ می دهد. در یک نگاه کنجکاوانه به خیابان‌های اصلی و فرعی، میادین و چهارراههای شهری مازندران می‌توان به این نکته پی برد که تردد در آنها تقریباً تابع هیچ مقرراتی نیست و در تمامی مقاطع و مسیرها آدم‌ها و ماشین‌ها در هم می‌لولند بدون اینکه هیچیک تابع اصولی در حرکت باشد.

شاید توجه به این موضوع کلیشه‌ای هم ضروری باشد که ذهنیت جامعه در باره مقصر تلقی کردن راننده در برخورد با عابر پیاده هم باید اصلاح شود چرا که در حال حاضر این کلیشه نزد افکار عمومی زبانزد است که راننده باید عابر پیاده را کور فرض کند و در هر تصادفی که عابر پیاده دخیل باشد، راننده مقصر است.

این در حالی است که بر اساس قانون، رانندگانی که خارج از خط عابر پیاده، ۱۰۰ متر یا نزدیکتر از این مسافت به پل‌های هوایی و یا زیرگذرهای ویژه عابرین پیاده تصادف کنند، مقصر شناخته نمی‌شوند و بیمه نیز خسارتی پرداخت نمی‌کند.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات، ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه