ارسال به دیگران پرینت

استاندارتهران: استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل ونقل عمومی اجباری است

استاندار تهران گفت: طرح ترافیک تا زمانی که مقدمات افزایش حفاظت فردی در حمل ونقل عمومی را افزایش ندهیم،اجرایی نمی شود.

استاندارتهران:  استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل ونقل عمومی اجباری است

استاندار تهران گفت: طرح ترافیک تا زمانی که مقدمات افزایش حفاظت فردی در حمل ونقل عمومی را افزایش ندهیم،اجرایی نمی شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا با تشریح آخرین تصمیم ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه روزانه بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ نفر بستری جدید ناشی از ویروس کرونا در استان تهران داشته ایم و تعداد بهبود یافتگان نیز همین میزان بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به آخرین آمار مربوط به ۱۱ اردیبهشت ماه افزود: تا صبح پنجشنبه ۳۳۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و از کل ۵۱ فوتی جدید ثبت شده در استان، ابتلای ۱۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مثبت بوده است.

وی با اشاره به الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش برای استفاده از مترو و وسایل حمل ونقل عمومی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل ونقل عمومی اجباری است. در صورت اجرای این طرح، موضوع ترافیک و استقبال مردم مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با استقبال شهروندان از این طرح، نسبت به استمرار شرایط کنونی ترافیک در تهران یا اصلاح آن تصمیم گیری می شود.

استاندار تهران ادامه داد: نحوه اجرا، هماهنگی و مدیریت این طرح بر عهده شهرداری تهران است.

محسنی بندپی گفت: ما هنوز هیچ پیش بینی و برداشتی از میزان استقبال و همراهی مردم با اجرای این طرح و ملزم بودن استفاده از ماسک و دستکش در وسایل حمل ونقل عمومی نداریم.

وی همچنین درباره اجرای طرح ترافیک به فارس گفت: بیماری کرونا یک وابستگی به محیط های پر جمعیت دارد و در این محیط ها شیوع گسترش پیدا می کند و بنابر این ما معتقد بودیم که طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل ونقل عموی کمتر استفاده کنند و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

استاندار تهران افزود: از امروز مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم.

محسنی بندپی با اعلام اینکه وزیر بهداشت نیز مطرح کرده است که فعلا اجرای طرح ترافیک در تهران را نخواهیم داشت تا مقدمات حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش را فراهم کنیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت ماسک ها در مبادی ورودی مترو و یا اتوبوس چقدر خواهد بود، گفت: قطعا قیمت این ماسک ها ۲ تا ۵ هزار تومان خواهد بود و کسانی که قصد استفاده از حمل ونقل عمومی را دارند می توانند با تهیه ماسک های خانگی به این شیوه که از پارچه کتان و یا نخی استفاده و داخل آن دستمال کاغذی بگذارند از حمل ونقل عمومی بدون هیچ مشکلی استفاده کنند و نیازی به داشتن ماسک های سه لایه و یا فیلتردار و گران قیمت برای ورود به حمل ونقل عمومی نیست.

 هیچ تصمیمی برای اجرای طرح ترافیک اتخاذ نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز با تاکید بر اینکه در تصمیم ستاد مقابله با کرونا مبنی بر عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تاکنون تغییری ایجاد نشده است به ایسنا گفت: امروز (۱۳ اردیبهشت) طرح ترافیک درپایتخت اجرا نخواهد شد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه